۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
تحلیل تکنیکال و بنیادی نماد دانا چگونه است؟
بازار تحلیل می کند؛

تحلیل تکنیکال و بنیادی نماد دانا چگونه است؟

بررسی تحلیل سه‌گانه بنیادی، تکنیکال و پول هوشمند نشان می‌دهد دانا می‌تواند در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.

وحید بلالی؛ بازار: زمانی می توانید یک نماد را خریداری کنید که از تحلیل بنیادی و تحلیل های تکنیکال آن آگاهی کامل داشته باشیم، مرحله سوم رصد پول هوشمند بوده که باید برای ورود به دقت بررسی شود، در مرتبه اول نماد وبملت تحلیل شد و در دومین تحلیل بنیادی و تکنیکال به تحلیل نماد دانا خواهیم پرداخت:
 

تحلیل بنیادی دانا

 در این تحلیل سودآوری شرکت بیمه دانا و پتانسیلهای صنعت بیمه در سال ۹۹ بیان میشود: ۱- با توجه به تورم ۳۰ درصد و نرخ ارز ۱۷۰۰۰ تومان ارزش سرمایه مورد تعهد بیمه افزایش می یابد که این باعث افزایش قیمت اسمی بیمه نامهها و به دنبال رشد حق بیمه(خصوصا بیمه اموال و مسوولیت) میگردد و شرکتهای بیمه از این منظر می توانند درآمد بیشتری کسب کنند. در آخرین گزارش تفسیری مدیریت درآمد سال ۹۹ حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده که با در نظر گرفتن حاشیه سود متعارف شرکتهای بیمه ( ۱ درصد) به سود خالص ۷۰ میلیارد تومان می رسیم که معادل eps=۱۸ تومان خواهد بود و رشد ۴۰ درصدی eps در سال ۹۹ محتمل است.

۲-در صورتهای مالی شرکتهای بیمه ردیفی به نام ذخایر حق بیمه وجود دارد که برای سال ۹۹ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان لحاظ شده است.در کنار آن ردیف دیگری به نام ذخایر فنی وجود دارد که آن هم ۳۲۸ میلیارد تومان لحاظ شده که در مجموع این ۲ عدد ۱۱۲۸=۸۰۰+۳۲۸ میلیارد تومان خواهد شد که معادل ۱۶ درصد درآمد سال ۹۹ است! این ۲ ردیف در محاسبات سودآوری شرکتهای بیمه معمولا پنهان می ماند. اینها در واقع سود پنهان شرکتهای بیمه هستند که عدد بزرگی است و در eps و p/e پنهان هستند و دیده نمی شوند.

۳- توسعه استارتاپ ها در صنعت بیمه در سال ۹۸ و ۹۹ به شکوفایی می رسد وتحولی در صنعت بیمه و صدور بیمه نامه ها است. 

۴- طرح مهردانا که اولین بار در کشور مشترکا توسط بیمه دانا و بانک مهر آغاز شده: اعطای تسهیلات مالی بدون کارمزد به بیمه گذاران برای تهیه بیمه نامه است که هم باعث حمایت اقتصادی خانوارها می شود و هم باعث جذب و افزایش درآمد شرکت بیمه دانا میشود.

۵- ترکیب سهامداران شرکت : ۵۵ درصد شرکتهای سرمایه گذاری استانی (سهام عدالت) و ۷ درصد تامین اجتماعی و ۴ درصد صندوق بازنشستگی و ۳۰ درصد شناوری است.مزیت این ترکیب : استفاده از پتانسیل شرکتهای زیر مجموعه سهام عدالت و امکان ارتباط با بیش از ۶۰ شرکت بزرگ بورسی و افزایش توان بیمه دانا در تولید بیمه نامه های جدید است.

۶- افزایش سرمایه از آورده اخیر شرکت منجر به تزریق ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی بی هزینه به شرکت و رشد پورتفوی حق بیمه از ۳۲% به ۳۵% در سال ۹۹ شده است. 

۷- پتانسیل بسیار بالای بیمه داناتجدید ارزیابی زمین متعلق به شرکت در تهران است.

تحلیل تکنیکال دانا

دانا در تایم فریم ماهانه احتمالا در موج پنجم قرار گرفته و می تواند با گسترش در این موج یک موج سوم از پنج بسازد.

در تایم فریم هفتگی دانا یک الگوی راندینگ ساخته است که می تواند تا ارتفاع آن بالا بیاید استوک استیک نیز این الگو را تایید می کند.

در تایم فریم روزانه نیز این الگو قابل مشاهده است. دانا اگر بتواند در معاملات شنبه مثبت شود می تواند اهداف خوبی را نشانه بگیرد، اهداف قیمتی ۱۳۶۹ توان و ۱۷۰۰ تومان است.

بررسی حجم معاملات و رصد پول هوشمند نشان می دهد در معاملات امروز این نماد بیشترین حجم را داشته و پول هوشمند خوبی به نماد تزریق شده است. نکته مهم: دو نمودار پایین مربوط به رصد پول هوشمند و حجم معاملات است.

کد خبر: ۲۴٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha