۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کاهش توان کشاورز برای خرید ادوات | تمایلی به واردات تکنولوژی نیست
مدیر عامل شرکت مزرعه مدرن ایرانیان:

کاهش توان کشاورز برای خرید ادوات | تمایلی به واردات تکنولوژی نیست

گرگان- مفیدیان، مدیر عامل شرکت مزرعه مدرن ایرانیان گفت: با افزایش نرخ ارز علاوه بر کاهش استقبال کشاورزان، انتقال تکنولوژی توسط شرکت های داخلی هم کمتر شده است.

سیدرسول مفیدیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در گذشته با توجه قیمت ارز، کشاورز توان بیشتری برای خرید ادوات کشاورزی و تکنولوژی جدید داشت اما متاسفانه امروز با افزایش نرخ ارز علاوه بر کاهش استقبال کشاورزان، انتقال تکنولوژی توسط شرکت های داخلی هم کمتر شده است.

به گفته وی؛ کشاورزان گلستانی از دانش فنی خوبی برخوردار هستند و از تکنولوژی های جدید استقبال می کنند اما با توجه به قیمت بالای ماشین آلات و در مقابل درآمد ناچیز حوزه کشاورزی، خرید ادوات برای آنان امکانپذیر نیست.

مفیدیان گفت: امسال در صنعت ماشین آلات کشاورزی با رکود مواجه شدیم و در نمایشگاه هم با استقبال چندانی مواجه نبودیم.

وی ادامه داد: کشاورز نیازمند حمایت دولت است که اعطاء تسهیلات با بهره پایین می تواند یکی از راه های حمایت از کشاورزان باشد.

تحریم ها اجازه ورود به بازار اروپا را نمی دهد

وی با اشاره به مسئله ورود شرکت های داخلی به بازارهای بین المللی، تصریح کرد: توان تولیدکنندگان داخلی بسیار خوب ارزیابی می شود اما تحریم ها و قوانین دست و پاگیر اجازه ورود به بازارهای اروپایی را به تولید کنندگان داخلی نمی دهد.

وی با تاکید به اینکه قطعا شرکت های ایرانی توان تولید و رقابت با کشورهای دیگر را دارند، اضافه کرد: حضور در بازارهای کشور های سی آی اس هم به دلیل قطع روابط بانکی، با پول چالش برگشت پول مواجه است.

این تولید کننده ماشین آلات کشاورزی معتقد است معاملات و ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه به یک نسل گذشته برگشته است و از تکنولوژی امروز که نرمال جهانی بوده خارج شده است.

مدیر عامل شرکت مزرعه مدرن ایرانیان در مورد خدمات این شرکت بیان کرد: شرکت «مزرعه مدرن ایرانیان» حدود ۱۴ سال است که در زمینه تولید ماشین آلات و ادوات کشاورزی در شهرک صنعتی آق قلا فعالیت میکند.

وی افزود: این شرکت برخی از قطعات یدکی را از ایتالیا که در این صنعت پیشتاز است، وارد می کند و نمایندگی این محصولات در کشور را نیز بر عهده دارد.

وی، انواع سم پاش ها و خاک ورزها را به عنوان شاخص ترین تولیدات این شرکت نام برد.

کد خبر: ۲۴۶٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha