۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲
با رشد فروش شرکت‌ها شرایط برای ورود نقدینگی به بورسی فراهم شد
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

با رشد فروش شرکت‌ها شرایط برای ورود نقدینگی به بورسی فراهم شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد اقتصادی و بهبود تولید شرکت‌های بورسی موجب خواهد شد تا بازار سرمایه از کانال‌های فعلی تا پایان سال ۲۰ درصد رشد کند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، یاسر دولت آبادی، کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به این که در بهار امسال نرخ رشد اقتصادی به ۶ درصد رسیده که سه برابر رشد اقتصادی بهار سال گذشته است و از طرف دیگر رشد تولید در مرداد ماه امسال ۹ درصد ثبت شده است، گفت: با بررسی‌هایی که انجام داده ایم، انتظار رشد درآمد شرکت‌های بورسی را داشتیم. یکی از دلایلی که موجب افزایش فروش محصولات شده، تغییرات نرخ فروش است، این موضوع موجب شد تا درآمد شرکت‌های بورسی افزایش و P.E آن‌ها نیز کاهش یابد.

دولت آبادی تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین موضوع در بازار سرمایه، جلب اعتماد سرمایه گذاران است، تا ورود نقدینگی به بازار سرمایه بیشتر شود. برخی خبرها موجب شد تا بازار سهام تحت فشار قرار گیرد، اما امروز با رفع ابهامات و روشن شدن زوایای این موارد به نظر می‌رسد آرام آرام شرایط برای بهبود بازار سرمایه فراهم شود.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: رشد اقتصادی و بهبود تولید شرکت‌های بورسی موجب خواهد شد بازار سرمایه از کانال‌های فعلی تا پایان سال ۲۰ درصد رشد کند و این رشد به آرامی محقق خواهد شد.

این تحلیل گر بازارهای مالی با اشاره به این که در نیمه اول امسال بازار ارز به ثبات رسیده است، گفت: به هر میزانی که ثبات بازار ارز داشته باشیم، به تحلیل پذیر تر شدن بازار سهام و همچنین به پیش بینی پذیر تر شدن بازار سهام کمک خواهد شد و هر چه قدر که اقتصاد تحلیل پذیرتر باشد، کل فرایند سرمایه گذاری با شرایط بهتری پیش خواهد رفت و یکی از خواسته‌های به حق فعالان اقتصادی همین تحلیل پذیرتر شدن اقتصاد است.

دولت آبادی در پایان تاکید کرد: فعالان اقتصادی با تحلیل کردن اقتصاد دست به برنامه ریزی می‌زنند، بنابراین با ثبات بازار ارز است که می‌توان پیش بینی از آینده اقتصاد ارائه داد و هر چه قدر که قدرت پیشی بینی پذیری‌ها بیشتر باشد، تحلیل‌ها قابل اتکاپذیرتر خواهد شد و وقتی تحلیل‌ها قابل اتکا شود، خود به خود P.E که اهالی بازار سهام به شرکت‌های بورسی و کلیت بازار سهام می‌دهند دقیق‌تر می‌شود.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha