۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
تولید نسل جدید موتورهای سایپا در شرکت مگاموتور

تولید نسل جدید موتورهای سایپا در شرکت مگاموتور

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: شرکت مگاموتور با تولید موتورهای نسل جدید، ‌ می‌تواند تولید محصولات گروه سایپا را تا ۱۰ سال آینده تضمین کند.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، ‌ محمدعلی تیموری در حاشیه نمایشگاه متمرکز گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان جهاد و مقاومت که در شرکت مگاموتور برگزار شد، ‌ اظهار داشت: بزرگ‌ترین ضربه‌ای که گروه خودروسازی سایپا در چند سال گذشته خورده به جهت عدم سرمایه‌گذاری مناسب در شرکت مگاموتور بوده است، ‌ گروه سایپا به جهت فقدان قطعاتی چون موتور، گیربکس و اکسل، لطمه سنگینی دیده و بر این اساس سعی شده طی ۲۱ ماه اخیر، ‌ خلاء های گذشته جبران شود.

او با بیان اینکه ‌امیدواریم با همتی که در شرکت مگاموتور وجود دارد، علاوه بر توسعه موتور، گیربکس و اکسل، ‌ پلوس) وظیفه‌ انتقال نیرو از دیفرانسیل به چرخ را دارد) هم به طور کامل داخلی‌سازی شود، گفت: در حال حاضر شرایط فراهم است تا ساخت پلوس را در اولویت داخلی‌سازی قرار دهیم، چراکه یکی از مهمترین قسمت‌های خودرو، سیستم تعلیق و فرمان است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: شرکت مگاموتور با تولید موتورهای نسل جدید و توان و همتی که در کارکنان این شرکت وجود دارد، پروژه ساخت خانواده موتورهای ۱.۶ تا ۲.۵ لیتری را با همه توان دنبال می‌کند.

تیموری گفت: با ورود نسل جدید موتورهای سایپا علاوه بر بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی، تولید محصولات گروه تا ۱۰ سال آینده تضمین می‌شود. در کل دنیا مشتریان خودرو را با موتور آن می شناسند و بر اساس آن تصمیم به خرید می‌گیرند لذا نیاز است تا خودروساز برای توسعه موتور سرمایه‌گذاری کند.

او افزود: مهم ترین قطعه در خودرو، موتور، گیربکس و سیستم تعلیق آن است به نحوی که مشتریان تا ۵ سال به تعمیرگاه مراجعه نکنند و این یعنی کیفیت و اصالت خودرو که بازار به آن نیاز دارد.

گفتنی است نمایشگاه متمرکز گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان جهاد و مقاومت با حضور محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه سایپا، سرهنگ حسین قلیچ، فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات تهران بزرگ و مدیران ارشد شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا همزمان با هفته دفاع مقدس در شرکت مگاموتور افتتاح شد.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
      2 4
      باید از همان اول قطعات با کیفیت وطراحی های انقلابی انحام شود البته با تحقیقات علمی ودانشگاهی.
    • ایران IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
      3 0
      طراحی انقلابی یعنی چی؟