۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
بازار آهن بر مدار ثبات و کاهش

بازار آهن بر مدار ثبات و کاهش

قیمت روز آهن آلات در پایان هفته نیز در اکثر حوزه‌ها ثابت اعلام شد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، قیمت روز آهن آلات در پایان هفته نیز در اکثر حوزه‌ها ثابت اعلام شد اما کاهش جزئی قیمت آهن کماکان در برخی از مبادی فروش قابل مشاهده بود.

بازار ارز هم نوسان چندانی نداشت و قیمت دلار در مرز ۴۹ هزار تومان نوسان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی داشت، در پایان روز هم قیمت هر دلار بازار آزاد ۴۹ هزار و ۴۵۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن
قیمت میلگرد آجدار در غالب کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما برخی کارخانه‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند؛ قیمت میلگرد نیشابور با ۱۰۰ تومان کاهش حدود ۲۴ هزار و ۱۰ تومان اعلام شد.

قیمت میلگرد میانه نیز ۱۰۰ تومان کاهش داشت که در هر کیلو ۲۳ هزار و ۷۵۰ تومان گزارش شد؛ قیمت میلگرد فولاد زاگرس هم ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که نسبت به روز سه‌شنبه تغییری نداشت.

قیمت روز تیرآهن شاخه‌ای نیز در غالب مبادی فروش ثابت بود اما قیمت تیرآهن اهواز و فولاد یزد در برخی سایزها حدود ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند.

قیمت روز نبشی، قیمت روز ناودانی ایرانی و قیمت سپری هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند اما قیمت نبشی جاوید بناب و آریان فولاد با کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی همراه بودند.

قیمت قوطی آهن، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل گالوانیزه و انواع پروفیل‌ها بدون تغییر عرضه شدند اما قیمت پروفیل نیکان در برخی ضخامت‌ها ۱۰۰ تومان کاهش داشت.

قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی، قیمت لوله مانیسمان و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز هم در کلیه مبادی فروش ثبت اعلام شدند.

قیمت ورق روغنی، قیمت ورق رنگی، قیمت ورق استیل و انواع ورق سرد در غالب مبادی فروش ثبات داشتند. قیمت ورق آهن، قیمت ورق اسیدشویی و انواع ورق گرم نیز به تبعیت از فضای کلی بازار ثبات داشتند اما قیمت ورق سیاه کاویان در برخی ضخامت‌ها حددود ۱۰۰ تومان کاهش داشت.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است روز گذشته از ۲۶۸ هزار و ۸۸۲ تن محصول فولادی عرضه شده حدود ۶۷ هزار و ۵۳۰ تومان به فروش رسید.

از این میزان حدود ۵۱ هزار و ۳۸۹ تن به میلگرد اختصاص داشت. قیمت میلگرد آجداردر هر کیلو ۲۱ هزار و ۶۳۱ تومان برآورد شد.

همچنین از نبشی عرضه شده حدود یک هزار و ۷۴۸ هزار تن معامله شد که قیمت آن نیز ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان اعلا شد. از ۲ هزار و ۷۹۱ تن ناودانی عرضه شده نیز حدود ۵۹ درص معامله شد. ۵۰۰ تن نیز ورق گرم با قیمت ۲۵ هزار و ۵۳۵ تومان به فروش رسید.

گزارش‌ها از قیمت جهانی فولاد نیز حاکی است که در هفته آخر تابستان ثابت و تا حودی کاهشی بود به این صورت که قیمت اسلب صادراتی CIS بدون تغییر بود که در هر تن ۴۹۳ دلار اعلام شد؛ قیمت اسلب صادراتی ایران هم ۴۴۳ دلار در هر تن برآورد شد که ثابت بود.

قیمت بیلت صادراتی CIS هم با کاهش ۱.۵ درصدی همراه بود که در هر تن ۴۷۳ دلار برآورد شد قیمت شمش صادراتی ایران هم در هر تن ۴۶۵ تن اعلام شد که تغییری نداشت. قیمت شمش در هفته گذشته در کلیه بازارها روند نسبتا ثابتی داشت.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha