۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
خروج شهر جدید پردیس از حالت سکونتگاهی| حمایت مالی صندوق ملی مسکن در افتتاح واحدهای مسکن مهر
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

خروج شهر جدید پردیس از حالت سکونتگاهی| حمایت مالی صندوق ملی مسکن در افتتاح واحدهای مسکن مهر

جعفری، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: پیش از این پردیس تبدیل به یک سکونتگاه شده بود که سعی کردیم تا با توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی این شهرها را از حالت سکونتگاه خارج کنیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علیرضا جعفری در مراسم افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس با بیان اینکه امروز با تلاش همکاران قصد داریم که به صورت کامل واحدهای مسکن مهر را آماده افتتاح کنیم و این اقدام از فردا آغاز می شود تا تحویل شود گفت: پیمانکاران ۷ ماه است که همکاری لازم را با ما داشت و علیرغم مطالباتی که داشتند کار را رها نکردند.

اتمام واحدهای مسکن مهر با پیشتیبانی و حمایت مالی صندوق ملی مسکن انجام شده است. هماهنگی بین دستگاهی در اتمام این پروژه‌ها تاثیر فراوانی داشت

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران که در تکمیل پروژه‌ها همت کردند، گفت: اتمام واحدهای مسکن مهر با پیشتیبانی و حمایت مالی صندوق ملی مسکن انجام شده است. هماهنگی بین دستگاهی در اتمام این پروژه‌ها تاثیر فراوانی داشت.

شهر جدید پردیس بیشتر تبدیل به یک سکونتگاه شده بود که سعی کردیم تا با توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی این شهرها را از حالت سکونتگاه خارج کنیم

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: پیش از این شهر جدید پردیس بیشتر تبدیل به یک سکونتگاه شده بود که سعی کردیم تا با توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی این شهرها را از حالت سکونتگاه خارج کنیم. هم‌اکنون با تامین سرانه‌های آموزشی، خدماتی، فرهنگی و سایر خدمات این شهرها قابلیت سکونت یافته‌اند.

با روحیه انقلابی و جهادی شهر جدید پردیس کسری خدمات زیربنایی و روبنایی را مرتفع کند تا کیفیت زندگی ارتقاء پیدا کند

جعفری با بیان اینکه امید است با این روحیه انقلابی و جهادی شهر جدید پردیس کسری خدمات زیربنایی و روبنایی را مرتفع کند تا کیفیت زندگی ارتقاء پیدا کند توضیح داد: همکاری پیمانکاران در اجرا و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار مناسب بود و به طور قطع با همکاری بیشتر و تامین منابع مالی روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تسریع می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید پیشتر به تشریح برخی از اقدامات آن شرکت پرداخت و گفت: شاهد تحویل بسته ۱۰ هزار واحدی مسکن مهر بودیم. تعهدات ما در پردیس ۳۰ هزار واحد بود که ۱۰ هزار واحد آن امروز تحویل داده شد، ۱۲ هزار واحد دیگر تا پایان سال تکمیل می شود و ۸ هزار واحد دیگر که از سال ۹۹ ساخت آنها شروع شده در صورتی که منابع تامین شود تا ابتدای تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

جشن پایان مسکن مهر پرند را تا چند روز آینده برگزار می‌کنیم که همراه با افتتاح متروی پرند خواهد بود. بنابراین در برنامه‌های ما آن است که ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده را تحویل دهیم

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: جشن پایان مسکن مهر پرند را تا چند روز آینده برگزار می‌کنیم که همراه با افتتاح متروی پرند خواهد بود. بنابراین در برنامه‌های ما آن است که ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده را تحویل دهیم.

تعدادی از واحدهای مسکن مهر که باقی‌مانده مربوط به تعاونی ها است که به دلیل شرایط حقوقی و مشکلاتی که ایجاد کرده است

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید توضیح داد: تعدادی از واحدهای مسکن مهر که باقی‌مانده مربوط به تعاونی ها است که به دلیل شرایط حقوقی و مشکلاتی که ایجاد کرده است با وزارت تعاون جلساتی برگزار شد و راهکارهایی مطرح شده است که امیدواریم به زودی این مشکلات برطرف شود.

در دولت سیزدهم در بدو تشکیل دولت، هدف اصلی تکمیل واحدها بوده است در مسکن مهر آورده نداشتیم و باید از منابع مالی خود دولت استفاده می کردیم

جعفری در خصوص مشکلاتی که در تامین منابع مالی برای تکمیل واحدها و پروژه های روبنایی وجود داشت، توضیح داد: در دولت سیزدهم در بدو تشکیل دولت، هدف اصلی تکمیل واحدها بوده است در مسکن مهر آورده نداشتیم و باید از منابع مالی خود دولت استفاده می کردیم در کنار آن باید خدمات زیربنایی و روبنایی را تکمیل می کردیم. مشکلات حقوقی از جمله پیمانکاران بود که بسیاری از آنها تخلفاتی از جمله تاخیر در تحویل واحدها داشتند که جلساتی برای بررسی قراردادهای آنها گذاشته شد.

به گفته وی، مشکل دیگر افزایش قیمت مصالح ساختمانی بود که در شرایط کنونی با این قیمت ها امکان تکمیل آن وجود نداشت اما با دستور وزیر راه وشهرسازی تمامی منابع مورد نیاز تامین شد.

جعفری در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد پیمانکاران توضیح داد: نظارت بر کیفیت اجرای پروژه‌ها ایمنی و قرارداد و برای حفظ حقوق شهروندان در دستور کار است.

کد خبر: ۲۴۶٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • متقاضی مسکن مهر IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      سلام واحدها به همت پیمانکاران ومدیر جدید آقای محبت خواه ودیگر مسئولین جدید ودست اندرکار که درپروژه فاز۱۱هستن وخدایی کارمیکنن تحویل شده ولی شرکتهای خدمات رسان که باید انشعابات رووصل کنن همکاری نمی کنن وعملا این واحدها قابل استفاده نیست جناب آقای جعفری لطفا این مشگل رو مرتفع نمایید تا بعد ۱۱سال بتونیم ازواحد ها جهت سکونت استفاده کنیم ممنون
    • طاهره گ ک IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      6 1
      علیرضا جان باور کردیم ( یکی از منتظران مسکن مهر به مدت ۱۱ سال)
    • رضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      ? زمان دولت قبل ثبت‌نام مسکن ملی شروع شد و ما ثبت‌نام کردیم.اول قرار بود با متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان واحدها با ما محاسبه بشه. ولی این عدد رو هر سال افزایش دادن.الان میگن قیمت واحدها به روز حساب میشه و در نهایت پرداختی هر متقاضی باید حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون (بدون احتساب وام!) باشه. یعنی اگه وام رو هم ۵۰۰ میلیون در نظر بگیریم قیمت تمام شده هر واحد میشه ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان.حدود ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ رو میگن بابت محوطه‌سازی هست. هزینه کندن کوه و ...? افرادی مثل ما که فرم ج شون سبز بوده و تا حالا نتونستن خونه ای تهیه کنند، این مبالغ رو از کجا باید بیارن؟ اگر ما این مبالغ رو داشتیم همین الان میتونستیم یه واحد بخریم و نیازی به مسکن ملی هم نبود.? دولت الان در مورد نهضت ملی مبلغ حدود متری ۶.۵ میلیون تومان رو مطرح میکنه.با توجه به تورم، منطقاً مسکن ملی که یه درصدیش هم از زمان دولت قبل تا الان انجام شده، باید کمتر از طرحی که قراره الان شروع بشه و ساخته بشه در بیاد. خیلی از متقاضیان همون ۲-۳ سال پیش طلا یا ماشینشون رو فروختن و ۲۰۰ میلیون آورده رو کامل کردن.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      1 0
      سلام،متاسفانه برنامه های توسعه تک بعدی است .مشکل فقط اسکان مردم نیست مشکلات حمل ونقل ومترو،بهداشت ،امنیت و.....ازجمله موانع مهم دربرابر توسعه این شهرک است.
    • حسین IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      1 0
      باسلام ضروری است ابتداکارهای زیربنایی وروبنایی و تکمیل متروپردیس انجام بشه
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      فاز ۸ پردیس ده سال پیش اسم نوشتم دو ساله پیمانکار ساختمان های یک محل رو کامل اماده کرده اما چون طلبشو دولت نمیده پیمانکار هم واحد هارو گرو گرفته نمیده ، آخه چرا هی با این حرف ها نمک روی زحمت مردم می‌ریزید
    • لیلا IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
      0 0
      از سال ۹۱ تا به امروز منتظریم که مسکن مهر ما رو که فاز ۱۱ است تحویل دهند هنوز هیچ خبری نیست درصورتی که ۳ سال است که قسط های وامش رو داریم پرداخت می‌کنیم. مسکنی که هنوز تحویل ندادند رو ۳ ساله که داریم قسط واریز میکنیم . بماند دیگه که کرایه خونه و ..... پس کی میخواد تحویل بدن اول اینایی که از سال ۹۱ تا حالا پولشو پرداخت کردیم تحویل بدن بعد برن سراغ مسکن ملی...‌