۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
برخورد قاطعانه با سوداگری و دلال بازی در بازار مسکن| اهدای ۵۰۰ زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت قم
استاندار قم تأکید کرد؛

برخورد قاطعانه با سوداگری و دلال بازی در بازار مسکن| اهدای ۵۰۰ زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت قم

قم- استاندار قم گفت: دولت سیزدهم در حالی که با جدیت پیگیر تأمین مسکن است با اجرای نهضت ملی مسکن با هرگونه سوداگری و دلال بازی‌ها در بازار مسکن مقابله می‌کند.

بازار؛ هیفاء پردل: با گذشت دو سال از عمر دولت سیزدهم که اجرای نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین شعار این دولت بوده، برخی قصد دارند بر اجرای این طرح سنگ‌اندازی کنند لذا شخص رئیس جمهور با جدیت پیگیر مسائل تأمین مسکن مردم به ویژه برای دهک‌های پایین جامعه است.

از دیگر سیاست‌های دولت اجرای مشوق‌هایی برای افزایش جوانی جمعیت است که حاصل ندانم کاری و برنامگی‌هایی از گذشته است که نتیجه آن قدم برداشتن به سمت سالمندی و کاهش جمعیت بود.

ظهر پنج‌شنبه با حضور استاندار و مسئولان اجرایی، مدیرکل راه و شهرسازی و هم‌چنین مدیران دیگر دستگاه‌هایی که در امر اجرای نهضت ملی مسکن نقش دارند در سالن کرامت استانداری قم آیین اهدای ۵۰۰ قطعه زمین رایگان طرح جوانی جمعیت برگزار شد. سالن کرامت استانداری مملو از حضور خانواده‌هایی شد که با امیدواری و نشاط خاطر امروز سند زمین خود را از مقام عالی استان دریافت و برای همیشه از کابوس مستأجری راهی یابند.

این زمین‌ها که در شهرک در حال احداث پرنیان در نزدیکی روستای قلعه‌چم تحویل ۵۰۰ خانواده شد از مهم‌ترین سایت‌های نهضت ملی مسکن سایت ۵۶۰ هکتاری است که بعد از سالیانی با پیگیری مسئولان استان اراضی این سایت که جزو بزرگ‌ترین سایت نهضت ملی مسکن در کشور است برای اجرای این طرح قرار است استفاده شود.

اما آن چه باید مسئولان به آن تمرکز کنند دلال‌بازی‌های برخی سوداگرانی است که با خرید و فروش فیش‌های این طرح قصد دارند در اجرای این طرح مانع تراشی کرده و به سوداگری و سودجویی خود در بازار مسکن ادامه دهند.


تأمین مسکن مردم اولویت اصلی دولت سیزدهم

استاندار قم در آیین اهدای ۵۰۰ زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند در طرح جوانی جمعیت گفت: دولت سیزدهم با هدف کاهش قیمت و نوسان در بازار مسکن و هم‌چنین تأمین مسکن مورد نیاز مردم به ویژه قشر کم درآمد و هم‌چنین پیشگیری از سوداگری و واسطه گرایی در بازار مسکن اجرا کرده است.

آقامیری:‌ در استان قم اجازه نخواهیم داد تا فیش‌های طرح نهضت ملی مسکن منتقل و خرید و فروش شود

سید محمد آقامیری افزود: مسئله مسکن یکی از موضوعات مهم دولت مردمی در کاهش مشکلات مردم در این عرصه است و دولت سیزدهم با تدابیر انجام داده و پیگیری و تأکید رئیس‌ جمهوری، جلسات شورای عالی مسکن که تا چند سال گذشته به‌ندرت تشکیل می‌شد را هر ۲۰ روز یک‌بار تشکیل و تمام امکانات و تجهیزات ملی را برای آن بسیج کرده است.

به گفته وی، در استان قم اجازه نخواهیم داد تا فیش‌های طرح نهضت ملی مسکن منتقل و خرید و فروش شود، خرید و فروش فیش مسکن به سوداگری بیشتر زمین و مسکن دامن خواهد زد.


سیاست‌هایی که باعث کاهش جمعیت کشور شد

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های غلط در گذشته برای کاهش جمعیت، گفت: در دهه هشتاد با سیاست‌های اشتباه در حوزه جمعیت شاهد رشد منفی جمعیت جوان هستیم که می‌تواند در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تبعات زیادی را کشور به بار بیاورد.

آقا میری بیان کرد: با تأکید مقام معظم رهبری و اهتمام دولت مردمی، مسئله جوانی جمعیت به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد که یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای آن تأمین مسکن است سیاست‌های حوزه مسکن در دولت سیزدهم در هر سه قالب مردمی‌سازی، تعاونی و احداث دنبال می‌شود.

هرگونه دلال‌بازی در زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن ممنوع بوده زیرا اجاره ۹۹ ساله است و هیچ‌کس حق واگذاری ندارد

استاندار قم گفت: هرگونه دلال‌بازی در زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن ممنوع بوده زیرا اجاره ۹۹ ساله است و هیچ‌کس حق واگذاری ندارد اگر فردی از توان مالی برخوردار نیست، باید از این طرح انصراف دهد تا راهکار دیگری پیدا کنیم فیش‌های مسکن ملی در صورت واگذاری باید مُهر قرمز بخورد و باطل شود.

آقامیری در ادامه افزود: اداره‌کل راه‌ و شهرسازی باید این موضوع را در قراردادی که منعقد می‌کند بیاورد و به متقاضیان اطلاع دهد که در صورت واگذاری زمین، هم امتیازشان از بین می‌رود و هم زمین پس گرفته خواهد شد. نهضت ملی مسکن یک طرح ملی است، از این رو همه دوایر دولتی و همه بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی موظف هستند به طور تمام قد در این طرح کمک کنند تا قدمی را برداریم و سقفی برای هموطنان و همشهریان ایجاد کنیم.


۶۴ هزار نفر واجد شرایط اجرای طرح نهضت ملی در قم

حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم هم در این مراسم گفت: در این استان بیش از ۶۴ هزار نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی هستند که حدود ۲۸ هزار نفر از آنها در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان خانه‌دار خواهند شد به موازات طرح‌های انبوه‌سازی در شهرک پردیسان، خانه‌های یک‌طبقه حیات‌دار نیز در شهرک طایقان، پرنیان و قنوات در حال آماده سازی است.

گفتنی است؛ در ین مراسم ۵۰۰ قطعه زمین ماده چهار قانون جوانی جمعیت در استان قم تحویل خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر شدن زمین‌ها در شهرک در حال احداث پرنیان در نزدیکی روستای قلعه‌چم است.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha