۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۱
کره جنوبی باید بابت دیرکرد پرداخت طلب ایران جریمه بدهد| دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز شد
کارشناس مسائل اقتصادی:

کره جنوبی باید بابت دیرکرد پرداخت طلب ایران جریمه بدهد| دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز شد

حکیمی پور، اقتصاددان گفت: لازم است بانک مرکزی اعتراض حقوقی ایران را نسبت به کاهش ارزش ارزهای مسدودشده کشورمان در کره جنوبی پیگیری کند.

به گزارش بازار، ابوالقاسم حکیمی پور اقتصاددان و فارغ‌التحصیل رشته توسعه از دانشگاه کالیفرنیا در خصوص آزادسازی منابع ارزی جمهوری اسلامی ایران و اقدامات حقوقی بانک مرکزی برای بازپس‌گیری یک میلیارد دلار سرمایه مردم ایران از کره جنوبی، اظهار کرد: با توجه به اینکه ارزش پول کره جنوبی کاهش پیدا کرده و از این جهت خسارت دیده‌ایم؛ باید کره جنوبی برای این موضوع اقدام لازم را انجام دهد چرا که ایران ماه‌هاست به دنبال دریافت طلب خود از کره جنوبی است و این کشور به بهانه تحریم‌ها مانع پرداخت ارزهای مسدود شده ایران بود.

لزوم انجام اقدامات حقوقی برای بازپس‌گیری پول ایران از کره
وی با بیان اینکه، چون منابع ارزی ما در کره جنوبی به واحد پول ملی این کشور تبدیل شد، یک میلیارد دلار از حساب اصلی اولیه ما کم و فقط ۶ میلیارد دلار به حساب ایران واریز شد، خاطر نشان کرد: برای احقاق حقوق ملت ایران لازم است دولت و بانک مرکزی در این زمینه اقدامات حقوقی و پیگیری لازم را انجام دهند، یعنی ضمن اعتراض به کره جنوبی باید متذکر این موضوع شوند که ما هیچگاه خواستار این روند نبودیم که پول ما تبدیل به ارز کره جنوبی شود.

حکیمی پور خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد لازم است بانک مرکزی هر چه زودتر با کمک کارشناسان امر اعتراض حقوقی را پیگیری کند تا به سرعت یک میلیارد دلاری که حق مردم ایران است به چرخه اقتصاد کشور بازگردد.

وی در این زمینه یادآور شد: رئیس جمهور عنوان کرده اند که بخشی از ارزهای آزاد شده ایران در تولید صرف می‌شود و بخشی نیز به واردات کالای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص می‌یابد، همه این موارد مطلوب نظر مردم است چرا که به نوعی با زندگی و معیشت مردم گره خورده است. به این دلیل باید یک میلیارد دلار ایران با روش‌های قانونی و درست گرفته شود.

این اقتصاددان افزود: به نظر می‌رسد دست ایران برای وارد کردن ارزهای مسدود شده به اقتصاد باز باشد، یعنی آنگونه که رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند محدود نیستیم چراکه آنچه بایدن گفت برای راضی کردن افکار عمومی آمریکا به‌ویژه کنگره بوده، بنابراین تزریق منابع ارزی آزاد شده به اقتصاد ایران بسیار مطلوب است.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha