۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق در نیمه نخست امسال
سرکنسول ایران در سلیمانیه خبر داد

افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق در نیمه نخست امسال

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه از افزایش چشمگیر مبادلات تجاری ایران بین اقلیم کردستان عراق در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار، محمد محمودیان روز پنجشنبه اظهار داشت: در حالی که در سال گذشته؛ مجموع مبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق اندکی بیش از ۲ میلیارد دلار بود، این حجم تنها در نیمه اول امسال (۶ماهه گذشته) به حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: این آمار نشان دهنده افزایش قابل توجه حجم مبادلات اقتصادی دو طرف است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه درباره نشست خود با فعالان صنعت ساختمان ایران که در نمایشگاه ساختمان، تاسیسات و برق ۲۰۲۳ (CHP) شرکت کردند هم گفت: در این نشست شرکت کنندگان نظرات و دیدگاه های خود را درخصوص راهکارها و موانع حضور موفق فعالان اقتصادی ایران در حوزه ساختمان اقلیم کردستان عراق بیان کردند.

محمودیان اضافه کرد: نداشتن ارتباط بانکی میان ایران و عراق، عدم تخصیص ارز دولتی از سوی عراق به واردکنندگان مواد و کالاهای ایرانی و عدم حمل یکسره کالا از مهمترین مشکلات و دغدغه های فعالان ایرانی حوزه ساختمان است.

وی ادامه داد: علاوه بر طرح موضوع در جلسات دوجانبه، با مقامات و مسئولان محلی اقلیم کردستان عراق از طریق نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در بغداد و اربیل و نیز کمیسیون مشترک ایران و عراق پیگیر حل و فصل این موضوعات خواهیم شد.

محمودیان درباره حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه ساختمان، تاسیسات و برق سلیمانیه اظهار داشت: ۴۲ شرکت ایرانی در قالب پاویون ایران در این نمایشگاه حضور داشتند که بیش از نیمی از آنها شرکت‌های دانش بنیان بودند.

نمایشگاه ساختمان، تاسیسات و برق ۲۰۲۳ (CHP) سلمیانیه عراق از یکشنبه هفته گذشته در هتل میلنیوم این شهر آغاز شد و شب گذشته به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بیش از ۶۰ شرکت از کشورهای مختلف از جمله ۴۲ شرکت ایرانی در سلیمانیه عراق حضور داشتند و جدیدترین دستاوردهای فنی خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha