۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
توسعه زیرساخت های گردشگری کردستان در اولویت/راه آهن همدان – سنندج افتتاح می شود
معاون استاندار کردستان:

توسعه زیرساخت های گردشگری کردستان در اولویت/راه آهن همدان – سنندج افتتاح می شود

سنندج – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان توسعه زیرساخت های گردشگری در این استان را یکی از اولویت های اصلی عنوان کرد و بر حمایت از فعالان بخش خصوصی در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، کیومرث حبیبی در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در حوزه گردشگری است که باید آنها را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی گفت: سال گذشته در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در استان کردستان، به نمایندگی از بدنه اجرایی دولت وعده دادیم که در زمینه توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری اقدامات لازم انجام شود و خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه خوشبختانه هم ‌اکنون شاهد تقویت زیرساخت ‌های حمل و نقل جاده ‌ای، ریلی و هوایی در استان هستیم، افزود: پروژه ایستگاه راه‌آهن همدان - سنندج که از سال ۸۴ آغاز شده تا سال ١٤٠١ فقط ۶۵ درصد پیشرفت داشت که با عزم جدی دولت و سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان کردستان، این پروژه دوباره فعال و تا اواخر مهرماه سال‌ جاری به بهره‌ برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: همچنین با پیگیری ‌های صورت گرفته، پروازهای فرودگاه سنندج برقرار شد و قرار است با نظر مساعد یکی از شرکت‌های هواپیمای تعداد پروازها در طول هفته افزایش یابد.

حبیبی با اشاره به اینکه فرودگاه سقز نیز ٨٨ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: اقدامات اولیه برای استقرار شرکت بومی خدمات هوایی در استان انجام شده است و امیدواریم در سال آینده شاهد به تحقق رسیدن این وعده باشیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کردستان هم در این مراسم گفت: روز جهانی جهانگردی هر ساله براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری در روز ۲۷ سپتامبر و در راستای افزایش آگاهی جوامع بین ‌المللی در مورد اهمیت گردشگری برگزار می‌ شود.

منصور مهرزاد با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی جهانگردی گردشگری و سرمایه‌ گذاری‌ های سبز نامگذاری شده است، اظهار کرد: گردشگری یکی از صنایع سبز است که در توسعه هر کشوری اثرگذار است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و خودروسازی به سومین صنعت درآمدزای جهان تبدیل شده است، افزود: خوشبختانه ١٠٢ درصد تعهد اشتغال سال ١٤٠١ کردستان با اعطای تسهیلات تبصره ١٦ و تبصره ١٨ محقق شده است.

مهرزاد با بیان اینکه کردستان در برگزاری رویدادهای گردشگری رتبه برتر کشور را کسب کرده است، عنوان کرد: استان کردستان در راستای توسعه گردشگری به شکلی جدی ورود کرده که امیدواریم با توسعه گردشگری متعهدانه و مسئولیت ‌پذیر و اتخاذ تدابیر هدفمندانه در این صنعت بیش از پیش شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید محمد حسینی IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
      0 0
      وعده ای که نزدیک به بیست سال گذشته و هنوز هم اجرایی نشده و نمیشه