۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
افزایش قیمت زغال سنگ کک شو

افزایش قیمت زغال سنگ کک شو

افزایش شدید قیمت های زغال سنگ کک‌شو در چین ممکن است عزم کارخانه‌های کک را برای پیشنهاد دور دوم افزایش قیمت کک تقویت کرده باشد.

به گزارش بازار، زغالسنگ کک شو فوب چین در طول هفته با افزایش ۱۵ دلاری به قیمت ۳۳۵ دلار رسید.

تقاضا از سوی هند همچنان افزایشی بود و به دنبال محموله های ایالات متحده بودند. به گفته یک تاجر بین المللی، هند فعالانه اما بی سر و صدا به دنبال زغال سنگ ایالات متحده به دلیل عدم وجود مواد استرالیایی است، همچنین تقاضای زیادی در هند وجود دارد.

قیمت های نقدی در روز پنجشنبه حداقل ۳۳۰ دلار در هر تن فوب استرالیا تخمین زده شد این در حالی بود که افرادی پیش بینی میکردند قیمت ها در محدوده ۳۲۵ تا ۳۳۰دلار در هرتن باقی میماند.

به گفته منابع بازار، محدودیت عرضه در این ماه بر بازار تاثیرگذار خواهد بود.

در چین، فولادساز بزرگ Shagang، و همچنین سایر فولادسازان بزرگ در هبی و سایر شهرهای شرقی، قیمت‌های اولیه مقاطع طویل را ۸۰ یوان در هر تن برای محموله‌های اواخر سپتامبر افزایش داده‌اند.

به گفته یک تحلیلگر در پکن افزایش شدید قیمت های زغال سنگ کک‌شو داخلی ممکن است عزم کارخانه‌های کک را برای پیشنهاد دور دوم افزایش قیمت کک تقویت کرده باشد.

به گفته منبعی در چین «انتظار نمی‌رود تقاضا کارخانه‌های فولاد بالا باشد و بسیاری از کارخانه‌ها ممکن است تا [پایان] این هفته ذخیره‌سازی مجدد را تکمیل کنند. برخی از تولیدکنندگان کک خرید زغال سنگ کک‌شو خود را کاهش داده‌اند و شروع به استفاده از مخلوط‌های زغال‌سنگ با کیفیت پایین‌تر کرده‌اند، اما هنوز هم این شرایط نمی‌تواند آنها را از وضعیت نزدیک به ضرر خارج کند.

کد خبر: ۲۴۶٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha