۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
گلستان میزبان مسابقات ملی بتن| ۲۲۰ دانشجو در این دوره شرکت کردند
معاون دانشگاه آزاد گرگان خبرداد؛

گلستان میزبان مسابقات ملی بتن| ۲۲۰ دانشجو در این دوره شرکت کردند

گرگان- الماسی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: استان گلستان میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن بوده و ۲۲۰ دانشجو در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با همکاری سازمان نظام مهندسی گلستان میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن است.

این مسابقات از چهارم مهرماه آغاز شده و تا فردا(پنج شنبه) ادامه دارد.

محورهای اصلی مسابقه شامل بتن سبک، اسلامپ معین، بتن پرمقاومت، تیر سبک خمشی، بشقاب پرنده بتنی، پایان نامه ها و رساله های برتر، چالش ها و راه حل های بتنی، سازه محافظ تخم مرغ، هنر، خلاقیت و دست سازه ها بتنی، طراحی نما با ابتکارات بتنی و مدل سازی سازه بتنی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در این خصوص گفت: ۲۲۰ دانشجو در این دوره از مسابقات شرکت کرده که متناسب با علاقمندی خود در یکی از گرایش‌ها ثبت نام کرده اند.

گلستان میزبان مسابقات ملی بتن| ۲۲۰ دانشجو در این دوره شرکت کردند

محمدهادی الماسی افزود: داوران این دوره متشکل از اعضای انجمن بتن ایران و اعضای هیأت علمی منتخب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور بوده که همگی جزء استادان شاخص در زمینه بتن در کشور هستند.

وی در خصوص اهداف برگزاری این دوره از مسابقات ملی بتن گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد انگیزه و پویایی در دانشجویان برای پیگیری دروس تئوری به‌صورت عملی و کاربردی، آشنایی عمومی جامعه مهندسی با تکنولوژی بتن‌های ویژه و نحوه تولید و فرآوری آن، توسعه و گسترش ارتباط صنایع و پژوهشگران، ایجاد نشاط علمی در دانشجویان برای پرسشگری و پژوهش، تخصیص بستری تخصصی برای پیگیری آخرین پژوهش‌های علمی در زمینه توسعه بتن به‌صورت عملی و توسعه رویکردهای دوستدار محیط زیستی در صنعت ساختمان است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گرگان عنوان کرد: بتن پرکاربردترین ماده ساختمانی بوده و مصرف بتن در جهان بیش از ۲۵ میلیارد تن در سال است.

الماسی گفت: بیشترین استفاده از بتن مربوط به مصالح ساختمانی بوده و برای تولید آن از سیمان، سنگ‌دانه، آب و مواد افزودنی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه به فرایند تولید، فراوری، بازیافت و نگهداری بتن و اجزاء آن لازمه توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: همزمان با برگزاری این مسابقات دانشجویی، دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با همکاری کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان سمینار علمی تخصصی با موضوع آخرین دستاوردهای مهندسی عمران با حضور دکتر محمد شکرچی زاده عضو هیات علمی دانشگاه تهران ، دکتر هرمز فامیلی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ، دکتر علیرضا خانلو عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و دکتر محسن تدین عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینای همدان هم برگزار می کند.

کد خبر: ۲۴۵٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha