۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
برنامه‌ریزی برای تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در ایلام
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد:

برنامه‌ریزی برای تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در ایلام

ایلام- تراب میری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از برنامه ریزی برای افزایش تولیدات محصولات کشاورزی استان به ۱.۵ میلیون تن در سال خبر داد و گفت: این مهم با اجرای طرح های مختلف حوزه آبی کشاورزی محقق می شود.

سید محمد تراب میری در گفتگو با بازار اظهار کرد: کشاورزی مهمترین و بزرگترین ظرفیت اقتصادی ایلام به شمار می رود به طوری که ۶۰ هزار خانوار در استان به طور مستقیم در این بخش امرار معاش می کنند.

وی با اشاره به وجود ۳۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در ایلام، افزود: مهمترین اولویت کشاورزی استان در سال های اخیر توسعه اراضی آبی با استفاده از طرح های حوزه آب و خاک بوده است.

میری تصریح کرد: در زمینه طرح های بزرگی مثل طرح ۵۱ هزار هکتاری دهلران، طرح ۱۸ هزار هکتاری سامانه گرمسیری و... در استان در حال اجرا است که بخش زیادی از این طرح ها محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار هکتار از طرح سامانه گرمسیری و ۴۱ هزار هکتار در طرح احیای دشت های دهلران اجرایی شده است، افزود: با اجرای کامل این طرح ها میزان اراضی آبی استان از ۱۰۵ هزار هکتار به ۱۵۰ هزار هکتار افزایش پیدا می کند.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام بیان کرد: با اجرای طرح های حوزه آبی کشاورزی، تولیدات کشاورزی استان از یک میلیون تن به ۱.۵ میلیون تن در سال افزایش می یابد.

کد خبر: ۲۴٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha