۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
ایجاد میز مشترک اصفهان و دمشق | صادرات ماشین آلات صنعتی در افق هدف قرار گرفت
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

ایجاد میز مشترک اصفهان و دمشق | صادرات ماشین آلات صنعتی در افق هدف قرار گرفت

اصفهان - کشانی؛ رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سطح روابط اقتصادی میان ایران و سوریه باید به سطح مطلوبی برسد و در این راستا ایجاد میز مشترک اصفهان و دمشق در دستور کار گرفته است.

امیر کشانی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سطح روابط اقتصادی میان ایران و سوریه باید به سطح مطلوبی برسد، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌ریزی برای اعزام هیئت‌های تجاری از اصفهان به سوریه در حال انجام است و میز مشترک اصفهان و دمشق یا اصفهان و حلب به زودی ایجاد شود.

وی مهم ترین موارد مورد مبادله میان ایران و سوریه را صادرات ماشین‌آلات صنعتی از کشورمان برشمرد و افزود: همچنین در زمینه صنایع‌دستی و سنگ و سرامیک نیز امکانات تجاری خوبی میان دو کشور وجود دارد.

گسترش ارتباطات گردشگری مذهبی، تفریحی و سلامت

رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان با اشاره به اینکه ارتباطات گردشگری مذهبی، تفریحی و سلامت میان این دو کشور در زمینه رشد صنعت توریسم می تواند بسیار امیدوارکننده باشد، تاکید کرد: بازسازی صنایع سوریه موضوعی است که اکنون دنبال می شود و در این راستا صادرات ماشین‌آلات، خدمات فنی و مهندسی، مواد اولیه و به‌روزرسانی خطوط تولید مورد نیاز است و فعالان حوزه ساختمانی می تواند در این رستا وارد همکاری مشترک شوند.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه بیمه کالاهای صادراتی توافقات جدی انجام شود، گفت: تعرفه گمرکی میان دو کشور به زودی صفر خواهد شد و امکان مبادله کالاهای ایرانی به‌صورت زمینی از طریق عراق به سوریه باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha