۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
رونق خرید اعتباری آهن آلات

رونق خرید اعتباری آهن آلات

قیمت آهن آلات تقریبا در کلیه زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی روندی ثابت و خطی داشت و تعداد محدودی از مبادی فروش با کاهش قیمت جزئی همراه بودند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، قیمت آهن آلات تقریبا در کلیه زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی روندی ثابت و خطی داشت و تعداد محدودی از مبادی فروش با کاهش قیمت جزئی همراه بودند؛ تقاضا نیز کماکان در پایین‌ترین حالت خود گزارش می‌شود و با بازاری نخر مواجه هستیم.

بازار ارز نیز روند ثابتی داشت و قیمت دلار در نیمه کانال ۴۹ هزار تومانی ثابت بود. در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد حدود ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن
در پی اعلام قیمت روز آهن در بازار آهن روز گذشته قیمت دلار در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما در برخی کارخانه‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ تومان کاهش قیمت مشاهده شد. کف قیمت میلگرد در بازار دیروز بین ۲۳.۵۰۰ تا ۲۳.۸۰۰ تومان گزارش شد.

قیمت روز تیرآهن در غالب شرکت‌ها ثابت اعلام شد ما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان کاهش داشت.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند. قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز هم بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها عمدتا ثابت اعلام شدند اما قیمت پروفیل نیکان در برخی ضخامت‌ها ۱۰۰ تومان کاهش داشت و در برخی ضخامت‌ها نیز افزایش ۲۰۰ تومانی مشاهده شد.

در رابطه با انواع ورق گرم نازک و قوطی پروفیل‌ها می‌توان گفت درحال حاضر روند افزایشی آنها متوقف شده است اما کاهش قیمت محسوسی رخ نداده است.

قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی شیروانی، قیمت ورق استیل و سایر ورق‌های سرد در کلیه مبادی فروش تغییری نداشتند؛ قیمت ورق آهن، قیمت ورق آجدار و سایر ورق‌های گرم در غالب مبادی فروش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش داشتند.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که امروز ۲۶۸ هزار و ۸۸۲ تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان حدود ۲۱۵ هزار و ۴۲۴ تن به میلگرد اختصاص دارد؛ قیمت هر کیلو میلگرد عرضه شده ۲۱ هزار و ۶۳۴ تومان در نظر گرفته شده است.

حدود ۳ هزار و ۷۴ تن هم نبشی عرضه می‌شود که قیمت آن ۲۳ هزار و ۲۴ تومان تعیین شده است؛ ناودانی هم حدود ۲ هزار و ۷۹۱ تن عرضه می‌شود که قیمت آن ۲۳ هزار و ۴۶۱ تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین حدود ۲۸ هزار و ۲۹۳ تن تیرآهن عرضه می‌شود که نرخ پایه آن ۲۲ هزار و ۳۲۶ تومان در نظر گرفته شده است.

همانطور که در بالا هم اشاره شد کف قیمت‌ برخی محصولات به ویژه میلگرد که کاهش یافته و در کانال ۲۳ هزار تومانی گزارش می‌شود اما به نظر می‌رسد این کانال شکننده بوده و حفظ نمی‌شود.

اگر هفته آینده هم محصولات فولادی خارج از بورس کالا به صورت اعتباری عرضه شود اوضاع آشفته‌ای را رقم می‌زند، زیرا پولی که از نقد شدن محصولات اعتباری حاصل می‌شود برای پرداخت بدهی‌ها صرف می‌شود و این روند در بازه طولانی مدت دوام نداشته و آسیب‌زننده خواهد بود.

گفتنی است گزارش‌ها حاکی است که طبق بخشنامه‌ای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد خطاب به مدیرکل دفتر صادرات، از ابتدای مهرم ماه حدود ۲ درصد از صادرات مواد خام و نیمه خام مالیات دریافت خواهد شد.

انتشار اخبار ضد و نقیض دربارهاز خروج سیمان و فولاد از بورس کالا و کاهش قیمت مسکن همچنان ادامه دارد که در قالب تحلیلی دیگر به آن پرداخته می‌شود.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha