۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری اصفهان
تا هفتم مهرماه انجام می شود؛

برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری اصفهان

اصفهان - سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری اصفهان با میزبانی از بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی در راستای معرفی خدمات و ظرفیت های حوزه های مربوطه تا هفتم مهرماه برپا شده است.

به گزارش بازار، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری اصفهان با حضور مسؤلان استانی و کشوری در حالی آغاز به کار کرد که میزبان بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی وخارجی معرفی کننده خدمات و ظرفیت ها در حوزه های گردشگری سیاحتی، گردشگری سلامت، صنایع دستی، امور مسافرتی و اسکان، تجهیزات کمپینگ و خودروهای آفرود به مخاطبان خود خواهد بود.

خواهرخواندگی اصفهان با بیش از ۱۷ شهر در کشورهای مختلف دنیا و دعوت رسمی برای حضور شهرهای خواهر خوانده در این رویداد بین المللی حضور مهمانانی از شهر کویت از کشور کویت، شهر سن پترزبورگ از کشور روسیه و همچنین حضور هیئت ۲۵ نفره از کشور ترکیه را رقم زده است که زمینه تبادل اطلاعات، فرهنگ و هنر فی‌ما بین کشورها را فراهم خواهد کرد.

در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان، مامیشه نظام، نماینده استاندار سن پترزبورگ حضور داشت و پیام استاندار این شهر را برای مهمانان در این مراسم قرائت کرد.

۱۸ اثر ملموس و ناملموس اصفهان در فهرست میراث ناملموس ثبت‌ شده

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری نز با تاکید براینکه استان اصفهان نقش کلیدی در توسعه گردشگری دارد، افزود: هم‌اکنون این استان ۱۸ اثر ملموس و ناملموس در فهرست میراث ناملموس ثبت‌شده دارد و صنایع‌دستی اصفهان پدر هنر ایران به شمار می‌رود.

مصطفی فاطمی استان محور بودن نمایشگاه گردشگری را مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه امسال بیان کرد و ابراز امیدواری کرد: شرکت های خارجی بیشتری در این نمایشگاه حضور پیدا کنند .

وی با تقدیر از تمامی فعالان به‌ویژه دست‌اندرکاران برگزارکننده این نمایشگاه ابراز داشت: شعار امسال سازمان جهانی گردشگری، ـگردشگری و انرژی‌های سبز« است.

فاطمی افزود: باید تلاش کنیم تا ما به سمت انرژی تجدیدنظر حرکت کنیم و این در حالی است که تمامی کشورهای منطقه علی‌رغم داشتن نفت، به سمت اقتصاد جایگزین یعنی گردشگری حرکت می‌کنند، لذا گردشگری می‌تواند ما را به اقتصاد پاک هدایت کند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی امسال نسبت به سال گذشته بیش از ٢٠ درصد رشد داشته است و می‌توان گفت، صنعت گردشگری در این کلان‌شهر جایگاه ویژه‌ای دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

استان اصفهان از ١٠ شهر برتر در صنایع گردشگری محسوب می‌شود

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان از ١٠ شهر برتر در صنایع گردشگری محسوب می‌شود، گفت: در حقیقت میراث ملموس و ناملموس موضوعی است که باید به‌طور جدی به آن پرداخته شود.

احمدرضا طحانیان خاطرنشان کرد: امیدواریم این نمایشگاه‌ها بتواند نقطه ارتباطی، تأثیرگذاری، شتاب‌دهندگی و شبکه‌سازی لازم را به وجود آورد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز در این آیین افتتاحیه با بیان اینکه مهر ماه امسال سرشار از مناسبت‌های مبارک است، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، اجرای جایزه ملی مصطفی(ص) و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از جمله این مناسبت‌ها است.

گردشگری سلامت از ارکان اصلی توسعه گردشگری در استان اصفهان

حمیدرضا محققان افزود: گردشگری سلامت، پس از گردشگری فرهنگی و تاریخی و طبیعت، یکی از ارکان اصلی توسعه گردشگری در استان اصفهان به شمار می‌رود.

محققان گفت: با توجه به حمایت‌های همه‌جانبه دولت از بخش خصوصی در حال حاضر ۱۱ مرکز گردشگری سلامت در دو حوزه دولتی و خصوصی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که به گردشگران داخلی و خارجی خدمات‌رسانی می‌کنند.

سیزدهمین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و هتلداری اصفهان تا تاریخ ۷ مهرماه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ میزبان عموم علاقه مندان خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha