۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
اجرای کشاورزی هوشمند و اقلیم محور در گلستان
رئیس جهاد کشاورزی گلستان خبرداد

اجرای کشاورزی هوشمند و اقلیم محور در گلستان

گرگان- برزعلی رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: مبنای کار ما کشاورزی احیا شونده بوده و به سوی کشاورزی دیجیتال و هوشمند اقلیم محور حرکت می کنیم.

محمد بزرعلی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه ادوات کشاورزی در گلستان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان در حوزه اجرای سیستم های آبیاری نوین در ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رتبه اول و در بخش تطبیق عملکرد رتبه سوم را در کشور کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: ضریب مکانیزاسیون گلستان در بخش کشاورزی سه و ۶۴ اسب بخار بر هکتار بوده که این میزان در میانگین کشوری یک و ۸۵ اسب بخار بر هکتار است.

وی با بیان این موضوع که ۷۰ واحد تولیدی قطعات مختلف مرتبط با مکانیزاسیون کشاورزی در استان مشغول به فعالیت هستند، یادآورشد: در حال حاضر ۳۸ هزار دستگاه تراکتور، ۱۰۰ هزار دستگاه دنباله بند تراکتور، سه هزار و ۷۰۰ کمباین برنج و گندم در گلستان وجود دارد.

به گقته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی استان مستعد آبیاری با روش های نوین بوده که از این میزان ۷۴ هزار هکتار مجهز به سیستم آبیاری نوین هستند.

برزعلی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ با اجرای سیستم های آبیاری در اراضی کشاورزی گلستان میزان بهره وری در تولید ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به این نکته که مبنای فعالیت های جهادکشاورزی به سوی کشاورزی احیاء شونده است، خاطرنشان کرد: مبنای کار ما کشاورزی احیا شونده بوده و به سوی کشاورزی دیجیتال و هوشمند اقلیم محور حرکت می کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه سال جاری کشت پاییزه گندم را با مدل سازی رایانه ای برای اولین بار در کشور انجام خواهیم داد، گفت: براساس الگوهای هواشناسی احتمالا بارندگی های پراکنده و شدید خواهیم داشت و بخشی از کشت ما مطابق این شرایط خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۵٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha