۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
امکان تغییر روش آزادسازی سهام عدالت فراهم می‌شود/ ارزش افزوده ۱۶ درصدی سهام عدالت
رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان:

امکان تغییر روش آزادسازی سهام عدالت فراهم می‌شود/ ارزش افزوده ۱۶ درصدی سهام عدالت

لرستان- امینی خواه، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان با بیان اینکه امکان تغییر روش آزادسازی سهام عدالت از مستقیم به غیر مستقیم فراهم می‌شود، گفت: طی ۱۰ روز اخیر بیش از ۱۶ درصد ارزش افزوده به سهام‌ها اضافه شده است.

حسین امینی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه امکان تغییر روش آزادسازی سهام عدالت از روش مستقیم به روش غیر مستقیم فراهم می‌شود، اظهار داشت: تغییر روش مدیریت سهام عدالت از مستقیم به غیر مستقیم به‌زودی از طریق اخبار و رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان شروع فرصت ویرایش افرادی که دانش بورسی و معامله‌گری نداشته‌اند و بدون آگاهی روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند اعلام می‌شود، افزود: افرادی که می‌خواهند سهامشان مدیریت تخصصی داشته باشد می‌توانند تغییر روش دهند و روش غیر مستقیم را انتخاب کنند تا توسط سبدگردان شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی، سهامشان را در طول سال معامله‌گری کنند تا ارزش سهامشان بالاتر رود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان عنوان کرد: افرادی که می‌خواهند سود سهامشان را به صورت یکجا دریافت کنند، در روش مستقیم نمی‌توانند و باید به صورت خرد خرد و هر شرکت جدا و در تاریخ‌های متفاوت و در بانک‎های مختلف سودشان را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه فروش سهام عدالت به دیگر افراد خلاف قانون است، بیان کرد: طبق بخشنامه‌ای که به دفاتر اسناد رسمی اعلام شده است فروش وکالتی از طریق دفاتر اسناد رسمی خلاف است و می‌تواند به ضرر خریدار باشد چون کد بورسی فقط به نام فرد فروشنده صادر می‌شود و لذا ممکن است فرد در بورس خرید و فروش کند و بعدا خریدار بایستی از طریق دادگاه اثبات کند که حقش را از فروشنده بگیرد.

امینی خواه با اشاره به اینکه افرادی که سهام خود را در خرداد ماه فروخته‌اند ۱۶ درصد ضرر کرده‌اند، گفت: چون این سهام، سهام با ارزشی است و رشد کرده، ارزشش در روز بالاتر رفته و بالاتر هم خواهد رفت، بنابراین توصیه می‌شود سهامداران سهام خود را نفروشند.

رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور اظهار داشت: چون شرکت‌هایی که سهامشان به سهام عدالت واگذار شده است اکثرا تقسیم سودشان در ۳۱ تیرماه اتفاق می‌افتد و اگر کسانی حتی یک روز قبل از پایان سال مالی یک شرکت سهام خود را بفروشند از سود عملکرد سالانه محروم می‌شوند بنابراین ۳۰ درصد سود سهامشان را به ویژه در شرکت‌هایی که تا ۳۱ تیر فرصت مجمع توزیع سود دارند، از دست داده‌اند.

امینی خواه افزود: افرادی که قصد تغییر روش مستقیم به غیر مستقیم دارند منتظر باشند از طریق اخبار طی روزهای آتی اعلام می‌شود تا سهامشان تخصصی معامله‌گری شود و از سود و ارزش افزوده بیشتری برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: توصیه می‌کنیم با توجه به اینکه طی ۱۰ روز اخیر بیش از ۱۶ درصد ارزش افزوده به سهام‌ها اضافه شده است و در ماه‌های اخیر نیز افزایش قیمت ادامه دارد، افرادی که نیاز ندارند از فروش سهامشان خودداری کنند تا با بالاترین قیمت بتوانند در آینده سهم خود را بفروشند و بیشترین سود را داشته باشند.

کد خبر: ۲۴٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha