۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
رابطه مسئولان و دلالان در اقتصاد ایران

رابطه مسئولان و دلالان در اقتصاد ایران

مرتضی یوسفی طهارم، تحلیل گر اقتصادی طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت: بنظر میرسد بین دلالان و مسئولین اقتصادی که نمی خواهند ساختارها را اصلاح نمایند و آنها را به فعالان اقتصادی ارزش آفرین تبدیل کنند رابطه ای محکم و استوار برقرار است.

مرتضی یوسفی طهارم: مصاحبه های مسئولین که در مورد شرایط اقتصادی صورت میگیرد را گوش داده یا میخوانیم نقش دلالان در آشفتگی بازارها و ضرورت برخورد با آنها نقش پر رنگی دارد و این نقش و ضرورت برخورد در همه ادوار خصوصا پس از آشفتگی ها صرف نظر از اینکه مسئول  و مصاحبه کننده چه کسی است  وجود دارد و دارای سابقه تاریخی است.

دلالی از بین هزاران شغل موجود در جامعه جز مشاغلی است که قانونگذار آن را به رسمیت شناخته و آنرا تعریف کرده است و شغلی قانونی و تعریف شده است.

بنظر میرسد بین دلالان و مسئولین اقتصادی که ناتوان هستند و یا نمی خواهند ساختارها را اصلاح نمایند و آنها را به فعالان اقتصادی ارزش آفرین تبدیل کنند رابطه ای محکم و استوار برقرار است.
 
دلالان در شرایط آشفتگی بیشترین نقش  را در کمک را به مسئولین در توجیه عملکرد آنها داشته و تقصیر ها را  در قبال منافع کسب شده به کمک دولتیان به گردن میگیرند به شرطی که همواره  ناشناس باقی بمانند و مسئولین  محترم نیز  تلاش کرده اند در راستای این رابطه  تعداد آنها را روز به روز زیاد کرده و دامنه فعالیت آنها را به  همه بخش ها گسترش دهد  به شرطی که به کمکشان شتافته و آنها را از پذیرش مسئولیت مشکلات و آشفتگی ها  تبرئه کنند.

مهمترین کار مسئولین  در این مدت تحکیم این رابطه و همچنین  ترغیب و آموزش دلالی و همچنین پرورش دلال  به جای ترغیب ارزش آفرینی و پرورش کار آفرین بوده است و بی شک در این زمینه موفق عمل کرده اند.

کد خبر: ۲۴٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha