۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
رضایت ۸۸ درصد زائران اربعین از حمل‌ونقل عمومی کشور
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

رضایت ۸۸ درصد زائران اربعین از حمل‌ونقل عمومی کشور

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده، ۸۸ درصد از مسافران عتبات عالیات در ایام اربعین از حمل‌ونقل عمومی کشور رضایت داشتند و به آن نمره قبولی دادند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم تجلیل از خادمین اربعین ضمن قدردانی از همه تلاشگران در برگزاری سفرهای اربعین گفت: ستاد مرکزی اربعین متشکل از ۱۸ کمیته است که مسئولیت کمیته حمل‌ونقل و سوخت بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و در این ستاد همه توان خود را برای سفرهای اربعین بکار گرفت.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تعداد زائران اربعین امسال به حدود ۴ میلیون نفر رسید که با احتساب سفرهای رفت و برگشت به ۸ میلیون نفر می‌رسد.

وی افزود: از حدود دی ماه سال گذشته جلسات متعددی برای خدمات سفرهای اربعین برگزار و تلاش شد مشکلات سال ۱۴۰۱ در سال جاری رخ ندهد.

افندی‌زاده دو موضوع مدیریت تقاضای سفر و توزیع مکانی از پایانه ‌های مرزی ۶ گانه را از جمله وظایف مهم کمیته حمل‌ونقل و سوخت دانست.

وی ادامه داد: توزیع سفر با افزایش مدت ۲۵ روزه ایام سفرهای اربعین مدیریت شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۳ پایانه مرزی در سال گذشته برای سفرهای اربعین اضافه شده بود اما تردد از آن‌ها در سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد بود که امسال افزایش قایل توجهی داشت.

افندی‌زاده یادآور شد: حدود ۹۵ درصد جابه‌جایی‌ها توسط حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی رخ داد که حدود ۴ درصد سهم حمل‌ونقل ریلی بود.

وی افزود: بیش از ۷۹ درصد حمل‌ونقل جاده‌ای نیز توسط خودروهای شخصی انجام شد که نیازمند افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها بود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حتی مرزهای خروجی برای اتباع خارجی نیز با مدیریت مناسب تعیین شده بود تا مشکلاتی هنگام بازگشت رخ ندهد.

به گفته افندی‌زاده طبق نظرسنجی‌های انجام شده حدود ۸۸ درصد زائران به حمل‌ونقل عمومی نمره قبولی دادند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیازمند افزایش ظرفیت ناوگان در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل گفت: قطعا نقاط ضعف امسال برای سال آینده برطرف خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۵٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha