۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
نمایندگان اجازه حذف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نظام پرداخت کارکنان در برنامه هفتم را ندهند
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس:

نمایندگان اجازه حذف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نظام پرداخت کارکنان در برنامه هفتم را ندهند

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: مباحثی همچون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نظام پرداخت کارکنان در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار دارد و خواهش می‌کنم دوستان ما اجازه ندهند که این مواد الحاقی حذف شود.

به گزارش بازار، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه، ۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس گفت: دو ماده الحاقی ۱۹ و ۲۰ به لایحه برنامه هفتم توسعه باید به درستی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس ادامه داد: این دو ماده در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار دارد و ظاهراً این طور که به نظر می‌رسد احتمال دارد کمیسیون تلفیق این مواد الحاقی را حذف کند البته باید گفت که این موضوعات، موضوعات بسیار مهمی است و از جمله خواسته‌های نمایندگان است.

وی با اشاره به ماده الحاقی ۱۹ افزود: در این ماده الحاقی اشاره شده به منظور رعایت عدالت در پرداخت دولت مجاز است در چارچوب قوانین نسبت به اصلاح نظام پرداخت کارکنان شرکت‌های دولتی، موسسات، نهادهای عمومی غیردولتی و بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدام کند. عدالت پرداخت در این موضوع همانند ماده ۳۰ است و به متناسب‌سازی و همسان‌سازی اشاره دارد.

دلخوش اباتری با اشاره به ماده الحاقی ۲۰گفت: این ماده هم مربوط به حقوق مستمری‌ بازنشستگان است که همراه با ماده ۲۵ آمده است و به تورم اشاره دارد. همچنین در این بخش موضوع بیمه تکمیلی و ماده ۸۵ مطرح است. در حال حاضر مباحثی همچون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نظام پرداخت کارکنان در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار دارد و خواهش می‌کنیم دوستان ما اجازه ندهند که این مواد الحاقی حذف شود.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: از همکاران تقاضا داریم خارج از دستور تذکر و اخطار ندهند چرا که فرصت لازم را نداریم تا به این امور رسیدگی کنیم.

کد خبر: ۲۴۵٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی NL ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      0 1
      اقااصلاچراهمسان سازی باید حذف بشه مگه بازنشستگان آدم نیستند که شمامیخایداین کاروبکنیدکمی هم به فکربازنشستگان باشید بااین حقوق کم که تاده روزم نمی‌کشه خرج میشه می‌ره به در نمیخوره بایدحقوق همسان بشه باشاغلین ای مسعولین بیداربشید