۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
خلع ید ۳ پیمانکار کم کار در طرح‌های عمرانی زنجان
مدیر نظام فنی و اجرایی شورای فنی استان زنجان خبر داد؛

خلع ید ۳ پیمانکار کم کار در طرح‌های عمرانی زنجان

زنجان- مدیر نظام فنی و اجرایی و مسئول دبیرخانه شورای فنی استان زنجان گفت: پیمانکاران کم کار سه طرح عمرانی در استان خلع ید شدند.

به گزارش بازار و به نقل از استانداری زنجان، محمود محمدی مشفق گفت: سه مورد خلع ید پیمانکاران را در پروژه‌های استان داشتیم که توان لازم را برای ادامه کار نداشتند.

وی ابراز داشت: تعدیل‌ها نسبت به گذشته رشد زیادی در پروژه‌ها دارند که البته با تورمی که وجود دارد، طبیعی است.

مدیر نظام فنی و اجرایی و مسئول دبیرخانه شورای فنی استان زنجان گفت: اگر نظام قیمت گذاری خوب کار نکند در چند جا این موضوع خود را نشان می‌دهد که یکی از آن‌ها عدم تمایل پیمانکاران و دیگری بحث پلوس (ضریب پیمان) و پیشنهاد قیمت‌های بالا برای اجرای پروژه هاست و چنانچه عدد حاصل و ضریب پیمان، کمتر از یک باشد، به معنای این است که پیمانکار پیشنهاد تخفیف داده است و در اصطلاح به آن مینوس (MINUS) می‌گویند. اما اگر ضریب پیمان بیشتر از یک باشد به معنای این است که پیمانکار نسبت به برآورد اولیه کارفرما افزایش قیمت پیشنهاد داده است و در اصطلاح به آن پلوس (PLUS) می‌گویند.

محمدی مشفق تاکید کرد: در نظام ارجاع کار که پیمانکاران در مناقصه‌ها قیمت پیشنهاد می‌دهند، پروژه‌ها به مناسب‌ترین قیمت و نه کمترین قیمت داده می‌شود.

وی افزود: در مناقصه‌ها بعضا پیمانکاران شیرجه زن داشتیم که قیمت‌های پایین و غیر واقعی می‌دهند و طبق تجربه هم موجب ایجاد مشکلات در پیشبرد پروژه‌ها می‌شوند و فقط هدفشان این است که برنده شوند، اما در عمل توان اجرا ندارند و هم خود و هم مردم را دچار مشکل می‌کنند.

مدیر نظام فنی و اجرایی و مسئول دبیرخانه شورای فنی استان زنجان ظهار کرد: البته بخاطر این مسائل در بخشنامه نظام فنی و اجرایی، موضوع دامنه قیمت گنجانده شد. به این صورت که از طریق قیمت‌های ارائه شده از طرف خود پیمانکاران متقاضی، قیمت‌های غیر واقعی با سازوکارهای آماری در مناقصه‌ها شناسایی و کنار گذاشته می‌شوند.

کد خبر: ۲۴۵٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha