۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد

نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد

شصت‌وهفتمین نشست کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقایقی پیش با حضور نمایندگان عالی‌رتبه کشورهای عضو در وین گشایش یافت.

به گزارش بازار، در این نشست که تا جمعه (۷ مهر ۱۴۰۱) ادامه دارد نمایندگان، سفرا و مقام های ارشد ۱۷۵ کشور عضو آژانس شرکت دارند.

از ایران، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی که دیروز وارد وین شد در این کنفرانس حضور دارد و سخنرانی خواهد کرد.

اسلامی دیروز (یکشنبه) با آلکسی لیخاچف، رییس روس اتم دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار مذاکرات موثری درخصوص توسعه همکاری‌ها و روابط دوجانبه و همچنین تعاملات هسته‌ای بین دو کشور انجام شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین در وین با رافائل گروسی مدیر کل آزانس بین المللی انرژی اتمی و برخی از همتایان خود ملاقات خواهد کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده موضوعات مختلفی از جمله پزشکی هسته‌ای و نوآوری‌های هسته‌ای در دستور کار کنفرانس قرار دارد. در این اجلاس همچنین درباره بودجه آژانس و نحوه هزینه‌کرد آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

درحاشیه کنفرانس امسال میزگردها و نشست‌های تخصصی متعددی نیز جریان دارد. محور نشست انجمن علمی که فردا و پس‌فردا (۴ و ۵ مهر) برگزار می‌شود، دستاوردهای هسته‌ای برای کاهش گازهای گلخانه‌ای نام دارد که در جریان آن، شرکت کنندگان اهمیت نوآوری‌ها از جمله هوش‌مصنوعی را در این زمینه بررسی خواهند کرد.

نشست جاری دو هفته پس از برگزاری اجلاس فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود که در جریان آن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha