۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
رکورد تجارت روسیه و چین در سال ۲۰۲۳| تجارت با ارزهای ملی افزایش یافت

رکورد تجارت روسیه و چین در سال ۲۰۲۳| تجارت با ارزهای ملی افزایش یافت

داده‌های گمرک نشان داد که گردش مالی روسیه و چین بین ماه‌های ژانویه و آگوست تا بیش از ۱۵۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش بازار، تجارت روسیه و چین از زمان رسیدن به سطوح بی سابقه سال ۲۰۲۲، شتاب رشد خود را حفظ کرده و طبق داده‌های به روز شده این هفته از گمرک روسیه، صادرات و واردات از ابتدای سال جاری رشد قابل توجهی را تجربه کرده اند. تجارت دوجانبه دو کشور از ماه ژانویه تا آگوست نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است. داده‌های آژانس گمرک چین قبلاً نشان می‌داد که حجم معاملات تجاری در این دوره به ۱۵۵.۱ میلیارد دلار رسیده است.

به گفته یک مقام گمرک روسیه، مسکو و پکن به ساده‌سازی تشریفات گمرکی در راستای تقویت بیشتر تجارت ادامه خواهند داد و سازمان‌دهی عملیات دائمی و شبانه‌روزی در یکی از قطب‌های اصلی حمل‌ونقل یعنی گذرگاه مرز خودرویی زابای کالسک- مانزولی و همچنین گذرگاه جاده پوگرانیچنی – سوفنی مورد توجه خاص است. روسیه بیشتر محصولات انرژی مانند نفت و گاز و همچنین محصولات پالایش شده، محصولات کشاورزی و مواد غذایی و صنعتی را به چین عرضه می‌کند. چین تقریباً تمام انواع کالاها شامل غذا، تجهیزات، تلفن همراه، الکترونیک، محصولات مهندسی، مبلمان، اسباب بازی، منسوجات، پوشاک و کفش را صادر کرده است.

سال گذشته، تجارت بین روسیه و چین به بالاترین حد خود یعنی ۱۹۰.۳ میلیارد دلار افزایش یافت. این دو کشور هم اکنون در آستانه فراتر رفتن از هدف ۲۰۰ میلیارد دلاری خود در سال جاری هستند و بر این باورند که دستیابی به تجارت سالانه ۲۵۰ میلیارد دلار کاملا واقع بینانه است. روابط اقتصادی روسیه و چین با تعهد مشترک آن‌ها به انجام بخش قابل توجهی از معاملات با استفاده از ارزهای ملی مربوطه به جای تکیه بر دلار آمریکا تقویت شده است. مسکو و پکن تلاش‌های خود را برای کاهش وابستگی به دلار و یورو در تجارت جهانی، به‌ویژه با توجه به تحریم‌های غرب علیه روسیه و مناقشه تجاری بین ایالات متحده و چین، تشدید کرده‌اند.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha