سرویس مدرسه تپسی، دست خانواده‌ها را در پوست گردو گذاشت

سرویس مدرسه تپسی، دست خانواده‌ها را در پوست گردو گذاشت

سرویس مدرسه تپسی بدون اطلاع قبلی به خانواده‌ها روز دوم مهر اعلام کرده تا دهم از سرویس خبری نیست. این موضوع باعث سردرگمی بچه مدرسه‌ای‌ها و خانواده‌هایشان شده است.

به گزارش بازار، سرویس مدرسه تپسی بدون اطلاع قبلی به خانواده‌ها روز دوم مهر اعلام کرده تا دهم از سرویس خبری نیست. این موضوع باعث سردرگمی بچه مدرسه‌ای‌ها و خانواده‌هایشان شده است.

به گفته یکی از مدیران تاکسی اینترنتی تپسی سرویس مدارس این شرکت به صورت تدریجی از فردا تا ۱۰ مهرماه امسال آماده ارائه سرویس به دانش آموزان است. این در حالی است که تاکنون طبق جامعه آماری خبرنگار ما تمامی افرادی که از طریق تپسی اقدام به ثبت نام سرویس مدرسه کرده‌اند تاکنون برای آنها راننده‌ای اختصاص نیافته است.

پیگیری‌های انجام شده از سوی فارس در سه روز گذشته نشان می‌دهد تنها راه ارتباطی خانواده‌ها با شماره مرکز تماس ۱۶۳۰ تپسی است که با اختلال روبرو بوده و تماس گیرنده به هیچ کدام از داخلی‌های مرکز تماس تاکسی اینترنتی تپسی متصل نمی‌شود و این اختلال تا لحظه انتشار این خبر نیز همچنان وجود دارد.

حاتمی سرپرست پشتیبانی تاکسی اینترنتی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون هیچ اطلاعیه مبنی بر بروز این مشکل صادر و به خانواده‌ها اطلاع داده نشده است، می‌گوید: تا ساعت ۲۰ شب دوم مهرماه در تلاش بوده‌ایم که این سرویس را به موقع و از فردا به خانوادها ارائه کنیم.

وی افزود: متاسفانه تاکنون این امکان فراهم نشده و تپسی حداکثر تا ۱۰ مهرماه به تدریج امکان ارائه سرویس مدارس را برای خانواده‌ها برقرار خواهد کرد.

حاتمی در پاسخ به این سوال که چرا از ۱۰ مهرماه با این مقدار تاخیر قرار است این سرویس ارایه شود نیز گفت: ما برای حصول اطمینان از نحوه ارائه سرویس، تصمیم گرفتیم با تاخیر این خدمت را ارائه کنیم تا خانواده‌ها دچار مشکل نشوند و ما هزینه عدم سرویس دهی در این ایام را به حساب تپسی افراد برمی‌گردانیم.

سرپرست پشتیبانی تاکسی اینترنتی تپسی با اشاره به این موضوع که در صورت شاغل بودن پدر و مادر یک نفر عملا باید از کار در این ایام انصراف بدهد تا فرزند خود را به مدرسه ببرد و قطعا کسی برای گرفتن کد تخفیف یا خسارت در این سرویس ثبت نام نکرده و یک نفر از خانواده یک روز کاری خودش را از دست می‌دهد، گفت: ما در این زمینه فقط می‌توانیم از خانواده‌ها عذرخواهی کنیم و نهایتا کد تخفیفی ۵۰ هزار تومانی برای دو مسیر رفت و برگشت خانواده‌ها در نظر گرفته‌ایم.

کمپین تبلیغاتی گسترده برای خدمتی که آماده نیست
در تبلیغات تپسی آمده بود که متقاضیان می‌بایست برای استفاده از این سرویس ابتدا مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به صورت ودیعه و با ثبت آدرس مبدا و مقصد و ساعت حضور و خروج از منزل را به صورت دقیق در اپلیکیشن موبایلی تپسی یا در سایت اینترنتی شرکت به آدرس اینترنتی https://school.tapsi.cab ثبت و پس از مشخص شدن مبلغ نهایی مابقی مبلغ را به حساب این شرکت بابت اختصاص راننده واریز کنند.

شواهد حاکی از آن است که، تا تاریخ ۲۸ شهریور ماه به صورت مداوم از طریق پیامک یا تماس تلفنی در خصوص واریز نشدن الباقی مبلغ با خانواده‌ها تماس حاصل شده و نهایا تکلیف بخش بزرگی از ثبت نام کننده‌ها در این تاریخ مشخص شده است.

حال چه اتفاقی افتاده که مدیران این شرکت بدون اشاره به تعداد ثبت نام شدگان نهایی و عدم اطلاع رسانی درخصوص مشکلات پیش آمده، چرا تا قبل از دریافت پول همه‌ی راه‌های ارتباطی برقرار بوده و اکنون هیچ راه ارتباطی با این شرکت که مدعی بخشی از اقتصاد دیجیتال کشور است وجود ندارد.

اطلاع رسانی دیر هنگام
با گذشت ۲ روز از ماه مهر و شروع رسمی کلاس‌های درس مدارس در سراسر کشور، تاکسی اینترنتی تپسی امشب دوم مهر ماه ۱۴۰۲ پیامکی با محتوای زیر برای خانواده‌ها ارسال کرده است.

«والدین گرامی، با توجه به افزایش چشمگیر تقاضای سرویس مدرسه در هفته آخر شهریور و همچنین درخواست‌های متعدد والدین برای تغییر ساعت مدرسه، برای تخصیص سرویس به فرزند شما به زمان بیشتری احتیاج داریم. سرویس مدرسه فرزند شما، حداکثر تا دهم مهر تخصیص داده خواهد شد.

ضمن عذرخواهی، هزینه سرویس مدرسه برای سوم تا دهم مهرماه، به اعتبار شما بازگردانده خواهد شد. همچنین، تا دهم مهر ماه می‌توانید برای رساندن فرزندتان به مدرسه و بالعکس، با استفاده از کد SCHOOLS از ۵۰ هزار تومان تخفیف تپسی استفاده کنید.»

خسارتی که جبران نمی‌شود
امروزه بسیاری از خانواده‌ها برای دانش‌آموزان خود خصوصا در مقطع ابتدایی از خدمات سرویس استفاده می‌کنند، در صورت نبود این خدمت یکی از والدین باید فرزند خود را تا مدرسه همراهی کرده و دوباره به محل کار یا منزل باز گردد و پس از تعطیلی مدارس نیز باید شخصا در مدرسه حاضر شود و نهایتا فرزند خود را تا منزل همراهی کند، این در حالی است که در صورت شاغل بودن هر دو والد عملا یکی از آنها باید تا ۱۰ مهرماه قید کار خود را بزند که مدیران تپسی برای این موضوع تنها راه حلی که در نظر گرفته‌اند اعمال کد تخفیف ۵۰ هزار تومانی است که قطعا خسارت وارده به خانواده‌ها را جبران نمی‌کند.

سوال اصلی اینجاست که چطور این تاکسی اینترنتی تا آخرین لحظات ثبت نام پیگیر واریز مابقی وجه از سوی خانواده‌ها بوده اما حالا با بروز مشکلاتی که توضیح دقیقی هم درباره آن داده نشده است و تنها به بهانه افزایش درخواست‌ها با یک عذرخواهی و یک کد تخفیف فرار رو به جلو می‌کند؟ باید دید با توجه به گلایه تعداد زیادی از خانواده‌های ثبت نام کننده برای سرویس مدرسه تپسی آیا دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود خواهند کرد یا خیر.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha