۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
افزایش ظرفیت بازار پتروشیمی هند به بالای یک تریلیون دلار تا سال ۲۰۴۰
وزیر نفت هند خبر داد؛

افزایش ظرفیت بازار پتروشیمی هند به بالای یک تریلیون دلار تا سال ۲۰۴۰

وزیر نفت هند از افزایش ۳۰ میلیارد دلاری ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی این کشور طی ده سال آینده خبر داده و تاکید کرد که ظرفیت کل بازار پتروشیمی این کشور به بالای یک تریلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار؛ وزیر نفت هند از افزایش ۳۰ میلیارد دلاری ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی این کشور طی ده سال آینده خبر داد.

«هاردیپسینگ» که این سخنان را در جریان برگزاری «کنفرانس صنعت پتروشیمی ۲۰۲۳» مطرح می کرد، حجم فعلی بازار محصولات شیمیایی و پتروشیمی هند را حدود ۱۹۰ میلیارد دلار اعلام کرده و در عین حال، تاکید کرد که این ظرفیت با برنامه های دولت هند به سرعت در حال افزایش است.

وی دلیل اصلی توجه بیشتر به صنعت پتروشیمی در هند را افزایش قیمت نفت و محصولات نفتی دانسته تاکید کرد که بازار محصولات پتروشیمی این کشور از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و در حال حاضر، هند به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی در جهان محسوب می شود.

وزیر نفت هند در عین حال گفت که حتی رقم فعلی حجم بازار محصولات پتروشیمی هند در قیاس با کشورهای توسعه یافته بسیار پایین بوده و به همین دلیل، دولت این کشور در نظر دارد طی ده سال آینده بیش از ۳۰ میلیارد دلار به حجم این بازار اضافه کند.

وی در ادامه سخنان خود پیش بینی کرد که ظرفیت بازار محصولات پتروشیمی هند تا سال ۲۰۴۰ به بالای یک تریلیون دلار افزایش خواهد یافت و افزود: امروز هند نه تنها به ششمین تولیدکننده محصولات پتروشیمی جهان و چارمین تولید کننده آسیا محسوب می شود؛ بلکه محصولات پتروشیمی ما به بیش از ۱۷۵ کشور صادر می شود. این محصولات ۱۳ درصد از صادرات کل هند را در بر می گیرد.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha