۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
تامین ۷۵ درصدی برق چین و هند از طریق نیروگاه های برق آبی| تغییرات اقلیمی مهمترین مانع حصول هیدروپاور

تامین ۷۵ درصدی برق چین و هند از طریق نیروگاه های برق آبی| تغییرات اقلیمی مهمترین مانع حصول هیدروپاور

تازه ترین آمارها در خصوص تولید برق آبی در آسیا نشان می دهند که دو کشور هند و چین، بالاترین رتبه های قاره کهن در تولید برق از طریق نیروگاه های آبی را به خود تخصیص داده اند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ تازه ترین آمارها در خصوص تولید برق آبی در آسیا نشان می دهند که دو کشور هند و چین، بالاترین رتبه های قاره کهن در تولید برق از طریق نیروگاه های آبی را به خود تخصیص داده اند.

بر اساس این گزارش، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی چین اعلام کرد که این کشور بیش از ۷۵ درصد از نیاز برق خود را از طریق نیروگاه های آبی تامین نموده و این در حالیست که هند پس از چین، رتبه دوم در تولید این نوع برق را به خود تخصیص داده است.

گفته می شود افزایش هزینه تولید برق بابت استفاده از سوخت های فسیلی در کنار آلودگی هوا در شهرهای صنعتی هند و چین از جمله مهمترین دلایل دو کشور در سرمایه گذاری گسترده بر روی توسعه نیروگاه های برق آبی است.

با اینحال، هر دو کشور به دلیل تغییرات آب و هوایی سال های اخیر و کاهش نرخ بارش، با محدودیت هایی جدید در زمینه تولید هیدرو پاور یا همان برق حاصل شده از توربین های آبی مواجه هستند. گفته می شود کاهش بارش ها در شمال چین و ویتنام و همچنین شرق و شمال هند منجر به کاهش توانایی این کشورها در تولید هیدرو پاور شده است.

آمارهای موسسه تحقیقاتی «امبر» حاکی از آن است که طی هفت ماه گذشته از سال جاری میلادی، میزان تامین برق آبی در آسیا حدود ۱۸ درصد کاهش را تجربه کرده و به همین دلیل، تولید برق از طریق نیروگاه های فعال با سوخت فسیلی نیز ۴.۵ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۴۵٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha