۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹
مجلس پیگیر تهاتر بدهی دولت به پیمانکاران باشد
مدیرکل امور مالیاتی گلستان:

مجلس پیگیر تهاتر بدهی دولت به پیمانکاران باشد

گرگان- حاجی مشهدی، مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۲ پیگیر باشند تا مشکل پیمانکاران طلبکار از دستگاه های اجرایی با تهاتر حل شود.

قربان حاجی مشهدی در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به چالش های مالیاتی تهاتر پیمانکاران اظهار کرد: با توجه به قانون ارزش افزوده، اگر پیمانکار مستنداتی مبنی بر اینکه مطالبات خود را از محل ارزش افزوده دریافت نکرده است، ارائه کند، دریافت مطالبات مالیاتی از وی به تعویق می افتد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود: طی دو سال اخیر تهاتر مطالبات پیمانکاران با دولت که به صورت یک قانون بود، حذف شد و اکنون نیاز است تا نمایندگان مجلس پیگیر پیش بینی این موضوع در بودجه ۱۴۰۲ باشند تا مشکل پیمانکاران طلبکار از دستگاه های اجرایی با تهاتر حل شود.

وی گفت: امور مالیاتی از پیمانکاران انتظار دارد در مقابل قدم هایی که برای آنها برمی دارد، در ارائه اظهار نامه، اسناد و مدارک و دفاتر اقدامات مقتضی را انجام دهند.

حاجی مشهدی بیان کرد: قانون جهش تولید مسکن در شهریور ۱۴۰۰ ابلاغ شد اما این قانون با عنوانی که برای آن انتخاب شده تناسب ندارد و بیشتر به ساماندهی مسکن مرتبط است زیرا در آن هیچ حمایتی از افرادی که در خارج چهارچوب طرح های سه و چهار جانبه در حال ساخت مسکن هستند، پیش بینی نشده است.

وی اضافه کرد: در واقع هیچ مشوق و حمایتی برای افرادی که خارج از این قانون در زمینه تولید مسکن فعالیت می کنند، وجود ندارد.

حاجی مشهدی گفت: افرادی که باعث تلاطم در بازار مسکن می شوند و در خرید و فروش ها از سود های کلان بهره مند می شوند، مالیات پرداخت نمی کنند اما تولید کنندگان مسکن موظف به پرداخت مالیات از محل سود حاصل از فروش هستند.

به اعتقاد وی؛ دولت نمی تواند بدون حضور بخش خصوصی به هدف خود در تولید یک میلیون مسکن دست یابد.

کد خبر: ۲۴۵٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha