۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
تولیدات صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد برند سازی می شود
سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد:

تولیدات صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد برند سازی می شود

یاسوج- سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولیدات صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد برند سازی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید صفایی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل سازمان صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از افتخارات هر قومی، صنایع بومی و دستی است که مجموعه هنرهای اصیل، بومی و مردمی آن استان است.

وی بیان داشت: صنایع دستی، ریشه‌های عمیق و استوار در اعتقادات، آداب، عادات، رسوم، سنن و در مجموع فرهنگ معنوی جامعه دارد ‌و نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام مختلف است.

صفایی افزود: صنایع دستی، میراث‌های فرهنگی و هنری بوده که در طول قرون به آیندگان منتقل شده و دارای ارزش معنوی زیادی مبتنی بر پشتوانه های فرهنگی و هنری گذشتگان است.

وی تصریح کرد: صنایع دستی، ‌قابلیت ایجاد و توسعه در کلیه مناطق شهری، روستایی و عشایری، را بدون نیاز به کارشناسان ‌خارجی دارد.

صفایی دسترسی آسان به مواد اولیه و ابزار کار مختصر و ارزان، ارزش افزوده بالا، عدم نیاز به ‌سرمایه‌گذاری زیاد، بستر سازی برای صنعت گردشگری، نداشتن آثار مخرب زیست محیطی، ایجاد درآمد ‌مکمل و قدرت اشتغال‌زایی را از مزایای برند سازی صنایع دستی عنوان کرد.

کد خبر: ۲۴٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha