۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
ضرورت تغییر و تحول در برنامه ریزی حمل و نقل بین المللی و ترانزیت
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

ضرورت تغییر و تحول در برنامه ریزی حمل و نقل بین المللی و ترانزیت

حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بر ضرورت تغییر و تحول در برنامه ریزی حمل و نقل بین المللی و ترانزیت با بهره گیری از دیدگاه های جدید و توسعه ای در این بخش تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در مراسم معارفه سرپرست جدید دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اظهار داشت :  با عنایت به  تاکیدات وزیر راه و شهرسازی در زمینه بهره گیری مناسب و مطلوب از فرصت های ترانزیتی در منطقه و بهبود روابط حمل و نقلی و تجاری با سایر کشورها، همچنین با توجه به فضای اقتصادی حاکم بر روابط ایران با کشورهای منطقه، بهره گیری از دیدگاه ها و راهبردهای جدید در این حوزه با تغییر مدیریتی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

حسن نیا با اشاره به موقعیت ممتاز کشور در را هگذر های ترانزیتی در منطقه افزود : فراهم نمودن  زیرساخت‌های مناسب، توسعه پایانه‌های مرزی، تسهیل در مقررات عبور و مرور و تسریع در جریان عبور

کالا از مرزهای کشور، از جمله اولویت های مهم در بخش ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در سال جاری است که با بهره‌گیری از دیدگاه های جدید و کاربردی و تعامل موثر و سازنده با کشورهای همسایه قابل دستیابی و اجرا خواهد بود.

این گزارش حاکی است، مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت :  ایجاد هرگونه تغییر و تحول در برنامه ریزی حمل و نقل بین المللی و ترانزیت مبتنی بر رویکرد اقتصاد محوری و راهبردی است.

وی خاطر نشان کرد : برای برنامه‌ریزی و تدوین راهبردها ابتدا می بایست جایگاه و وضع موجود در ترانزیت به درستی شناسایی شده،    سپس با بهره‌گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در کشور، بهترین راهبرد ها انتخاب و به کار گرفته شود.

قربانی از خدمات ارزشمند و تلاش‌های منوچهر سلمان زاده مدیر کل پیشین دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در مدیریت سفرهای اربعین حسینی و همچنین رسیدگی به مسائل ومشکلات رانندگان بخش ترانزیت در خارج از مرزهای کشور به ویژه در ایام شیوع ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در این مراسم جواد هدایتی به عنوان سرپرست جدید دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی معرفی شد.

شایان ذکر است، جواد هدایتی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه تربیت مدرس بوده و از سال ۷۷ در مرکز تحقیقات وآموزش وزارت راه و ترابری وقت، دفتر حمل و نقل مسافر سازمان حمل و نقل و پایانه ها و در سمت های معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان آذربایجان شرقی، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل این سازمان،    فعالیت داشته است.

کد خبر: ۲۴٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha