۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
خریداران تراشه های آمریکایی از امارات ملزم به دریافت گواهی فروش و صادرات شدند
بلومبرگ خبر داد؛

خریداران تراشه های آمریکایی از امارات ملزم به دریافت گواهی فروش و صادرات شدند

دولت امارات از تصمیم خود برای بررسی و صدور مجوز برای فروش و صادرات تراشه های آمریکایی به مشتریان خارجی خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در پی وضع محدودیت های صادراتی از سوی دولت آمریکا برای تراشه های استراتژیک مهم به برخی مناطق خاورمیانه، دولت امارات از تصمیم خود برای بررسی و صدور مجوز قانونی برای فروش و صادرات تراشه های آمریکایی به مشتریان خارجی خود خبر داد.

گفته می شود عمده این نگرانی ها مربوط به خرید تراشه های مهم و استراتژیک آمریکایی از سوی روسیه باز میگردد که آمریکا و اتحادیه اروپا معتقدند از آنها در ساخت تسلیحات مورد استفاده در جنگ اوکراین استفاده می شود.

خبرگزاری بلومبرگ با اعلام این تصمیم امارات، مدعی شد که این اقدام امارات می تواند ضربه بزرگی به تامین و تجهیز جنگ افزارهای استراتژیک روسیه وارد نماید. تراشه های مذکور شامل آن دسته از محصولات تولید دو شرکت اینتل و AMD خواهد شد که گفته می شود کاربردی دوگانه داشته و می توان از آنها برای تولید و ارتقاء تسلیحات استراتژیک استفاده کرد.

به گفته بلومبرگ، با توجه به حجم رو به رشد حجم تجاری میان دو کشور امارات و روسیه، نمایندگان آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا در جریان سفر ماه گذشته خود به ابوظبی، نگرانی خود نسبت به فروش تراشه های آمریکایی پیشرفته به شرکت های وابسته به دولت روسیه اعلام کرده اند؛ نگرانی که نهایتا منجر به رسیدگی موضوع از سوی دولت امارات شده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha