۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
۹۵ درصد دستگاه‌ها از قانون حساب واحد خزانه تمکین کرده‌اند
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

۹۵ درصد دستگاه‌ها از قانون حساب واحد خزانه تمکین کرده‌اند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به ورود این کمیسیون به اجرای قانون حساب واحد خزانه گفت: منتظریم ببینیم آیا وزارت اقتصاد مهلت اجرای این قانون را تمدید می کند یا خیر؟

به گزارش بازار، مهلت وزارت امور اقتصادی و دارایی به دستگاه‌های اجرایی برای افتتاح حساب واحد خزانه نزد بانک مرکزی، امروز اول مهر به پایان می‌رسد.

اگرچه برخی گزارش‌ها از عدم انتقال بخشی از وجوه چند دستگاه معدود به حساب واحد خزانه حکایت دارد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اقدام وزارت اقتصاد در تعیین مهلت برای واریز وجوه‌ دستگاه‌ها به حساب واحد خزانه برکات زیادی داشت که الزام دستگاه‌ها برای افتتاح حساب را تا انتهای شهریور تمدید کرد.

وی افزود: ۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه بین ۹۰ تا ۹۵ درصد از قانون تمکین و با وزارت اقتصاد همراهی کردند و فقط چند دستگاه باقی مانده‌اند که آنها هم عمدتاً حساب‌های اصلی را به حساب واحد خزانه متصل کرده‌اند و تنها چند حساب فرعی آن‌ها باقی مانده است؛ به‌خصوص که بعضاً ممکن است فساد در این حساب‌های فرعی رخ دهد.

حجت‌الاسلام پژمانفر شفافیت را نتیجه اجرای حساب واحد خزانه و مسدود شدن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها دانست و افزود: مثلاً در سال‌های گذشته حسابی داشته‌ایم که یک مقام مسئول در آن دستگاه به نام خودش در بانک افتتاح کرده ولی از دنیا رفته و ورثه او مدعی مالکیت مبالغ آن حساب شده‌اند!

وی ادامه داد: در واقع یکی از ضعف‌های نظام بودجه ریزی در گذشته عدم شفافیت بود و کار خوبی در دولت سیزدهم شد که در قانون بودجه، افتتاح حساب واحد خزانه مورد تأکید قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت: مُرّ قانون، بسته شدن حساب‌های فرعی و نه غیرفعال شدن آنهاست؛ منتظریم وزارت اقتصاد به ما اعلام کند که آیا مهلت تعیین شده برای دستگاه‌های اجرایی باز هم تمدید می‌شود یا به پایان رسیده است.

کد خبر: ۲۴۴٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha