۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
افزایش ۲۳ درصدی سفر به مشهد با ناوگان عمومی جاده‌ای
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد

افزایش ۲۳ درصدی سفر به مشهد با ناوگان عمومی جاده‌ای

شهرکی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از جابه جایی ۲۹۲ هزار زائر توسط ۱۴ هزار و ۸۳۸ سفر ناوگان عمومی جاده‌ای از مبادی مختلف به مشهد در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۰ شهریور خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ۲۰ تا ۲۷ شهریورماه سال جاری بالغ بر ۲۹۲ هزار زائر توسط ۱۴ هزار و ۸۳۸ سفر ناوگان عمومی جاده‌ای از مبادی مختلف به مقصد شهر مقدس مشهد جابجا شده‌اند که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۳/۱ درصد در تعداد زائر و ۸/۲ درصد در تعداد سفر ناوگان افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: سهم سفرهای درون استانی از سفرهای انجام شده ۴۳ درصد و برون استانی ۵۷ درصد می باشد، همچنین سهم مسافرین جابجا شده در مسیرهای درون استانی ۳۰ درصد و برون استانی ۷۰ درصد است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ثبت شده مربوط به سهم وسائط نقلیه در سفرهای رفت، سهم اتوبوس ۶۵ درصد، مینی بوس ۱۴/۸ و سواری کرایه ۲۰/۲ درصد است.

شهرکی توضیح داد: استان‌های دارای بیشترین اعزام به ترتیب خراسان جنوبی، تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان و مازندران بوده‌اند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی به تعداد زائران در مسیربازگشت از مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: در بازه زمانی مورد اشاره در مجموع بالغ بر ۳۳۵ هزار زائر توسط ۱۸ هزار و ۲۵۹ سفر ناوگان عمومی جاده ای از مبدا مشهد مقدس به مقاصد مختلف در استان ها جابه جا شده اند که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۲/۶ درصد در تعداد زائر افزایش داشته و در تعداد سفر ناوگان ۳۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha