۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
خاموشی ۳۰ درصدی برق در کشور با فعالیت جهادی وزارت نیرو امری محال شد
رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو:

خاموشی ۳۰ درصدی برق در کشور با فعالیت جهادی وزارت نیرو امری محال شد

حیدری، معاون وزیر و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو گفت: باید فضای جهاد تبیین، شبکه قرآنی و فرهنگی به یکدگیر متصل و اثر آن در صنعت آب و برق مشاهده شود.

به گزارش بازار، احمد حیدری امروز، پنجشنبه در آئین اختتامیه جشنواره سراسری قرآن و نماز ویژه فرزندان کارکنان وزارت نیرو گفت: صنعت آب و برق کشور در کنار اقدامات تخصصی به منظور ارائه خدمات و فعالیت‌های فرهنگی به شکل ویژه‌ای به حوزه‌های مختلف اعم از قرآن، نماز، امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازد.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو برگزاری مسابقات سراسری قرآن برای کارکنان و همسران آن‌ها و نیز مخصوص فرزندان همکار صنعت آب و برق را از جمله اقدامات صورت گرفته در شورای فرهنگی وزارت نیرو برشمرد و افزود: از دیگر اقدامات بزرگی که صورت گرفت می‌توان به برگزاری همایش‌های قرآنی در ۱۵ استان کشور در دهه ولایت اشاره کرد که همه این موضوعات جنبه سازندگی دارند.

وی با تاکید بر اینکه آثار مدیریت جهادی و قرآنی در ارائه خدمات تخصصی مشهود است، اضافه کرد: در مقابل قرآن سوزی دشمن، شورای فرهنگی وزارت نیرو قرآن دوستی را در سراسر کشور راه‌اندازی کرد و لازم است این اقدامات با برنامه‌ریزی بیشتری تداوم یابد.

حیدری یادآور شد: در زمانی دخترکشی و زنده به گور کردن به عنوان یک شقاوت بزرگ رایج شده بود و کفر جامعه زمان خودش را گرفته بود و امروز رژیم غاصب کودک‌کُش تداوم همان جامعه است که مورد لعن جوامع قرار گرفته است.

معاون وزیر نیرو افزود: با ندای روحانی حضرت حق کتابی برگرفته از سخنان حضرت حق بر پیامبر اسلام (ص) نازل می‌شود و ماموریت جدیدی برای ایشان لحاظ شد که شروع یک تمدن انسانی و آغاز بشریت خدایی بود.

رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو در ادامه سخنان خود تاکید کرد که هرآنچه نیاز واقعی فردی و جامعه است و نیز شفا و رحمت را باید در قرآن جست. زندگی قرآنی زندگی است که مبتنی است بر دستورات الهی باشد. قرآن تذکری برای همه جهانیان است و عده‌ای که به ندای قرآن گوش نمی‌دهند هر روز بر شقاوت آنان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفکر مهدویت و تشیع رو به افزایش است و روح قرآنی ملت‌ها را بیدار می‌کند، اضافه کرد: محافل قرآنی شبکه‌های کوچکی هستند که از اتصال آن مدیریت جهادی و دینی در هر زمینه‌ای که فعال باشد با رشد، شکوفایی، سعادت و آرامش همراه خواهد شد.

حیدری با اشاره به درایت و مدیریت مقام معظم رهبری و حفاظت از ایران و انقلاب اسلامی از گزند دشمنان اذعان داشت: به برکت مدیریت انقلابی و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و ولایت طی دو سال اخیر هیچ‌گونه خاموشی را در پیک تابستان در بخش خانگی شاهد نبودیم؛ در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۵ هزار مگاوات از ۶۰ هزار مگاوات برق تولیدی کشور با ناترازی مواجه بودیم و از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا پایان تابستان همان سال برق بخش خانگی و صنعت کشور به طور روزانه تا ۳ مرتبه نیز با قطعی مواجه می‌شد به طوری که حتی صدای بیمارستان‌ها نیز درآمده بود.

رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو در همین زمینه تصریح کرد: زمانی که دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرد و چنانچه با همان روند گذشته ادامه می‌داد با درنظر گرفتن رشد ۷ درصدی سالانه مصرف در سال ۱۴۰۱ با ۲۰ هزار مگاوات نا ترازی برق مواجه می‌شدیم و در ۲۵ تا ۳۰ درصد بخش خانگی، صنعت، کشاورزی و تجارت خاموشی اعمال می‌شد.

حیدری یادآور شد: این در حالی است که از ابتدای فعالیت وزارت نیرو در دولت سیزدهم یک برنامه ۱۰۰ اقدامی اعلام شد و کارکنان، مسئولان و مدیران در همه سطوح به صورت شبانه‌روزی پای کار آمدند و نتیجه آن عدم خاموشی در بخش خانگی طی دو سال متوالی شد.

وی بیان کرد: ۶۳۰ هزار واحد صنفی - صنعتی در کشور وجود دارد و از این میان ۵۸۰ هزار واحد، با هیچگونه خاموشی مواجه نشدند که با رشد و رونق تولید همراه شد و ۵۰ هزارواحد صنفی – صنعتی باقی مانده به دو گروه تقسیم شدند که بهره‌وری برق را در این گروه‌ها افزایش دادیم.

به گفته رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو، در تابستان ۱۴۰۲ گرمای زمین بی‌سابقه بود، هر یک درجه گرما، ۱۸۰۰ مگاوات مصرف انرژی را افزایش می‌داد و امسال برای نخستین بار در طول تاریخ کشور بخش صنعت در تابستان بیشتر از بخش خانگی انرژی دریافت کرد.

حیدری در پایان با اشاره به اقدامات شورای فرهنگی وزارت نیرو در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: این شورا در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مقام نخست را در کشور کسب کرد. باید فضای جهاد تبیین، شبکه قرآنی و فرهنگی به یکدگیر متصل شود و اثر آن در صنعت آب و برق مشاهده شود.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      1 0
      کدام همت جهادی میشه لیست نیروگاه‌هایی که اضافه شده تا کسری برق برطرف بشه رو بیان کنید اکثر شرکتهای صنعتی در هفته یک روز بدون برق بودن اون هم به طور ناگهانی با کلی خسارت
    • علی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      1 0
      حرف بی مبنا زدن هم حدی دارد
    • علی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۷
      0 0
      بله پدر کشاورزان رو درآوردید تموم محصولمون از بین رفتن