۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
خروج سرمایه گذار از گلستان به دلیل عدم حمایت مسئولان
رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان انتقاد کرد

خروج سرمایه گذار از گلستان به دلیل عدم حمایت مسئولان

گرگان- مرتضوی، رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان گفت: عدم حمایت مسولان استانی از تولید موجب خروج سرمایه گذار از گلستان شده است.

محمد مرتضوی در حاشیه جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: باید با رفع موانع بخش صنعت و ساختمان در گلستان سهم این حوزه درتولید ناخالص داخلی استان افزایش یابد.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان افزود: کمیسیون احداث اتاق بازرگانی در این دوره تلاش می کند با پیگیری و مطالبه گری دغدغه های فعالان حوزه صنعت ساختمان، تولید ناخالص داخلی استان را رونق ببخشد.

مرتضوی با بیان این که دستگاه های اجرایی مرتبط با صنعت ساختمان باید از سختگیری های خود کم کنند، یادآورشد: سازمان های دارایی، مالیات، بیمه و شهرداری بیشترین چالش را با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور برای سازندگان ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: لازم است برای رفع و پیگیری مطالبات فعالان بخش صنعت ساختمان از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده کرد و دغدغه سازندگان را به گوش مسئولان کشوری و استانی رساند.

قوانین مانع فعالیت انبوه سازان گلستان شده است

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان با بیان این نکته قوانین در گلستان مانع فعالیت انبوه سازان شده، خاطرنشان کرد: باید دستگاه های اجرایی حوزه مسکن در گلستان مشوق ها و حمایت های ویژه ای برای فعالان بخش صنعت ساختمان در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: عدم حمایت مسولان استانی از تولید موجب خروج سرمایه گذار از گلستان شده و تولید کننده به فعالیت در استانهای مجاور رغبت بیشتری دارد زیرا حمایت ها و مشوق های بهتری دریافت می کنند.

به گفته رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان، دستگاه های اجرایی گلستان از استان‌های دیگر در تسهیلگری امور اجرایی به ویژه بخش صنعت ساختمان الگو بگیرند و موانع پیش روی تولیدکننده را از پیش بردارند.

مرتضوی با بیان این نکته که از جاذبه های توریستی و گردشگری گلستان در جهت تولید استفاده نمی شود، تصریح کرد: عدم بهره مندی از جاذبه های گردشگری استان نتیجه اهمال کاری بخش دولتی و خصوصی است باید از این ظرفیت برای ارتقای اقتصاد استان استفاده کنیم.

ظرفیت بافت فرسوده برای توسعه شهر استفاده شود

وی با بیان اینکه توسعه افقی شهری با توجه به اقتصاد حاکم بر کشور فرآیند اشتباهی است، گفت: باید به توسعه درونی شهر پرداخته شود و از ظرفیت بافت فرسوده و مرکزی شهر مستعد برای ساخت و ساز استفاده کنیم.

به گفته رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی -مهندسی اتاق بازرگانی گرگان، باید مناطق مستعد بارگذاری مسکن در استان شناسایی و در اختیار فعالان صنعت ساختمان قراربگیرد.

مرتضوی با اشاره این موضوع که باید در قانون پرداخت مالیات فعالان بخش صنعت بازنگری شود، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مصوب شد تا ۲.۵ درصد از قیمت معاملات بر اساس ماده ۶۴ به صورت قطعی توسط سازندگان به عنوان مالیات پرداخت شود اما این موضوع تا کنون اجرا نشده است.

وی افزود: اگر قانون به درستی اجرا شود چالش مالیات تولیدکنندگان مسکن رفع می شود و دولت نیز رقم مناسبی در این بخش دریافت خواهد کرد.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha