۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
تضامین قانونی درباره نحوه مدیریت کالاها در گمرکات تشدید می شود

تضامین قانونی درباره نحوه مدیریت کالاها در گمرکات تشدید می شود

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس با اشاره به شکل گیری مشکلات در زمینه خواب کالاها در گمرکات، گفت: به دنبال تشدید قوانین در این بخش و تعیین مجازاتی برای مستنکفین از قانون هستیم.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی، با اشاره به ماندگاری بیش از اندازه محصولات و کالاها در گمرکات و آسیب شناسی این موضوع، گفت: متاسفانه ما در این بخش با بی انگیزه‌گی و عدم درک مسئولیت مسئولین مواجه هستیم، حال آنکه همه چیز مهیا است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از امور جاری این بخش، مدیری را تعیین می کنند که تنها به اصطلاح به فکر میز و صندلی خود است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از مدیران برای بررسی برخی از امور حتی حاضر نیستند از پشت میز خود برخواسته و نظارت لازم را اعمال کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین در این بخش به اندازه کافی وجود دارد، تاکید کرد: یکی از اشکالات عدم ورود قوه قضائیه به این موارد است. به واقع ما تحقیق و تفحص از بخشی را انجام داده و گزارش آن را به این قوه می دهیم اما مستنکفین از قانون به نوعی مطمئن هستند که هر چه کار نظارتی از سوی مجلس انجام شده و به قوه قضائیه ارسال شود، نتیجه نمی گیرد.

حاجی دلیگانی بیان کرد: البته ممکن است برخی افراد هم ابتدا کالای خود را به گمرک رسانده و پس از آن به دنبال اخذ مجوزات قانونی روند تا مسئولین را در عمل انجام شده قرار دهند. لذا به دلیل اینکه در این بخش رانت و انحصار وجود دارد و این انحصار هنوز شکسته نشده، این حالت همچنان وجود دارد که افراد رفته و کالاهایی را با قیمت پائین تر خریداری کرده و در گمرک قرار می دهند و به مسئولین می گویند که اگر کالاهایشان زودتر ترخیص نشود، کالا فاسد خواهد شد. بنابراین اینگونه موارد هم وجود دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه مسئولین مشکلات در این بخش را حل نکرده و تنها آن را از بخشی به بخش دیگر منتقل می کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به دلیل وجود مشکلات شکل گرفته در این بخش، تضامین لازم را در قانون گذاری باید بیشتر کنیم. این بدین معناست که اگر فردی قانون را ناقص اجرایی کرد، چه نوع مجازاتی منتظر اوست.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha