۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
ترانزیت سنگ آهن روسیه به هند از طریق بندر امیرآباد
استاندار مازندران خبر داد؛

ترانزیت سنگ آهن روسیه به هند از طریق بندر امیرآباد

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران گفت: برای انتقال و ترانزیت سنگ آهن روسیه به هند از طریق بندر امیرآباد رایزنی و مذاکره شده است.

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازار حمل و نقل ریلی را از مزیت‌ های استان بیان کرد و گفت: بیش از چهار میلیون تن سنگ آهن از روسیه از طریق دریای سرخ به هند حمل می‌ شود و طی شش ماه گذشته کارشناسان هندی برای حمل سنگ آهنی از طریق بندر امیرآباد به بندر شهید رجایی و انتقال به هند وارد مذاکره شدند و این طرح برای ایران و مازندران فرصت مهمی محسوب می‌ شود.

وی اتصال ریل راه آهن از شرق به غرب را با توجه به حجم بالای ترافیک استان را از جمله مطالبات مردم استان بیان کرد و گفت: با توجه به این که در حوزه تامین زمین با مشکل روبرو هستیم، لازم است برای اجرای این طرح برنامه ریزی و اقدام شود.

حسینی پور گفت: توسعه ریل شرق به غرب استان یکی از خواسته‌ ها و مطالبات مردم به شمار می‌رود و کارهای مطالعاتی در چند مرحله انجام شد ولی تاکنون عملیاتی نشده است.

استاندار مازندران گفت: پروژه‌ های نیمه تمام ریلی جاده‌ ای زیادی در استان مازندران وجود دارد و برخی پروژه‌ ها ۲۰ تا ۲۵ سال قدمت دارند که باید تکمیل شوند.

کد خبر: ۲۴۴٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha