۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا در دولت سیزدهم محقق می‌شود
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو:

آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا در دولت سیزدهم محقق می‌شود

جعفرزاده، رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در نشستی از تامین پایدار آب شرب بیش از ۱۰ هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی به روستاها خبر داد.

به گزارش بازار، میثم جعفرزاده با اشاره به پیشرفت۴۱ درصدی پروژه های آبرسانی در ۳ شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم اصفهان گفت: استان اصفهان در طرح جهادآبرسانی به روستاها از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به توان فنی دست اندرکاران این پروژه در اصفهان، در آینده نزدیک شاهد پیشرفت بیشتر اجرای این طرح در استان باشیم.

وی طرح آبرسانی به روستاها را پروژه ای جهادی دانست و اعلام کرد: همه ارکان نظام با همبستگی و تعامل با یکدیگر درصدد اجرای کامل این پروژه هستند چرا که این طرح جهادی همیت و تلاش همگان را می‌طلبد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به آبرسانی به روستاهای صعب العبور گفت: در برخی از روستاهای صعب العبور که دارای ۵ الی ۶ خانوار هستند، برای تامین آب شرب آنها باید احداث مخازن سیار و نصب شیرهای برداشت در دستور کار قرار گیرد تا آب شرب ساکنان این روستاها نیز تامین شود.

حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به منظور آبرسانی پایدار به ۹۷ روستا (۶۵ روستای اصلی و ۳۲ روستای مسیر طرح) در سه شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم با مبلغ قرارداد بالغ بر ۱۶۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

اکبریان با بیان اینکه با اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۳ شهرستان استان اصفهان بیش از ۲۱ هزار نفر از آبرسانی پایدار بهره‌مند می شوند، گفت: از مجموع ۳۶۱ کیلومتر لوله گذاری برآورد شده تا کنون در این سه شهرستان ۱۳۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده و از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن که در این طرح اجرا خواهد شد تا کنون ۲۹۵۰ متر مکعب مخزن احداث شده است.

وی گفت: آبفای استان اصفهان از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاها موفق به تامین پایدار آب شرب حدود ۴۰ روستا در استان شده و آب شرب روستاهای دیگر مشمول این طرح نیز به زودی به صورت پایدار تامین خواهد شد.

کد خبر: ۲۴۴٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha