۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
هفدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس برگزار شد
با موضوع بررسی صنعت حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات؛

هفدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس برگزار شد

هفدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع بررسی «صنعت حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، هفدهمین نشست میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار به همت مدیریت نظارت بر ناشران و اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران این سازمان با موضوع بررسی صنعت حمل و نقل انبارداری و ارتباطات با حضور رضا عیوض‌لو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس، ولی‌اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و جمعی از مدیران و فعالان این صنعت روز گذشته(سه‌شنبه) برگزار شد.

در این نشست معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در نخستین میز صنعت حوزه حمل و نقل کشور گفت: هدف از برگزاری میز صنعت در حوزه‌های مختلف، بررسی مسائل و مشکلات صنایع کشور بوده است به طوری که پس از برگزاری این جلسات، همکاران میز صنعت به صورت اجمالی گزارشی از مسائل اساسی و مشکلات صنایع تهیه کرده و به نهادهای ذی‌ربط برای رسیدگی به مشکلات آنان ارسال می‌کنند.

رضا عیوض‌لو افزود: تاکنون گزارش‌های مدونی از حوزه‌های مربوط به فلزات و پالایشی تهیه شده و به وزارت خانه‌های صمت، نفت و اقتصاد و دارایی ارجاع داده شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: اعضای مختلف اقتصادی و همچنین شورای عالی بورس نیز تاکید ویژه‌ای روی بررسی و مشکلات صنایع دارند.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اظهار کرد: خروجی سیاست‌گذاری اقتصادی این است که متغیرهای اقتصادی اثرگذار بر فعالیت شرکت‌ها تهیه شده و منافع ذینفعان به ویژه سهامداران بیش از پیش مورد توجه باشد.

به گفته او، انتظار می‌رود مسائل و مشکلات صنایع به سیاست‌گذاران اقتصادی منعکس شده و راهکارهای مربوط به آن ارائه و اجرا شود.

عیوضلو با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها باید از محل منابع موجود صورت گیرد، گفت: متناسب با حمل و نقل کشور، سرمایه گذاری مورد نیاز برای آن باید انجام شده و همچنین هماهنگی بین دستگاه‌ها توسعه یابد.

وی در ادامه به ایجاد تعامل و همکاری با سازمان گمرک تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد مزیت‌هایی برای شرکت‌های حمل و نقلی در بخش‌های مختلف از سوی گمرک ایجاد شود که این امر به مذاکرات و تعاملات بیشتری نیازمند است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با تاکید به اینکه تلاش داریم در حیطه وزارت اقتصاد و گمرک مسیر را برای رفع مشکلات شرکت های حمل و نقلی هموارتر کنیم بیان کرد: مسائل و مشکلات شرکت‌های حمل و نقلی باید به صورت جدی پیگیری و رفع شود.

در این نشست، مدیران عامل برخی شرکت‌های حمل و نقلی به صورت حضوری و برخط به تشریح فعالیت خومد در این صنعت و نیز بیان مشکلات حوزه فعالیتی خود اشاره کرده و پیشنهاداتی را ارائه دادند.

شایان ذکر است سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقلی به خصوص حمل و نقل جاده ای، نیروی کار ارزان، نوسازی ناوگان، کمبود لوکوموتیو، نیاز به همکاری بیش از پیش سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیات با شرکت‌های حمل و نقلی، تعمیرات و انحصاری شدن کارها در راه آهن، سرمایه‌گذاری در تجهیزات استراتژیک بنادر، نیاز شدید به کاهش یافتن هزینه‌ها، نیاز به تجهیزات بندری و همچنین موانع پیش روی بخش خصوصی از جمله مسائل و مواردی بود که از سوی مدیران شرکت‌های حمل و نقلی در این جلسه مطرح شد.

بنابر این گزارش، در این میز صنعت یکی از شرکت‌های حمل و نقلی بر آموزش بیشتر رانندگان حمل و نقل جاده ای به صورت بورسیه اعلام آمادگی کرد تا رانندگان تحت آموزش حرفه ای قرار بگیرند.

به گفته این مدیران، سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل آنطور که باید قابل قبول نبوده و دست اندرکاران باید به این موضوع بیش از گذشته توجه کنند تا سهامداران با اعتماد بیشتری در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و نوسازی ناوگان حمل و نقلی را رقم بزنند.

همچنین در این میز صنعت بر همکاری بیش از پیش گمرک و تسهیل قوانین، نیاز ترانزیت کشور به زیرساخت‌های لازم تاکید شد و مدیران شرکت‌های حمل ونقلی بر این معتقد بودند که خروجی جلساتی چون میز صنعت می‌تواند به افزایش بهره‌وری و راندمان فعالیت‌ها کمک کند.

کد خبر: ۲۴۴٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha