۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۵
تثبیت نرخ ارز تا پایان سال| آزادسازی منابع ارزی به ثبات قیمت‌ها کمک می‌کند
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

تثبیت نرخ ارز تا پایان سال| آزادسازی منابع ارزی به ثبات قیمت‌ها کمک می‌کند

حکیمی‌پور، اقتصاددان گفت: اثرات روانی آزادسازی ارزهای بلوکه شده روی تولید، مانع ایجاد تنش در بازار و افزایش نرخ ارز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، ابوالقاسم حکیمی‌پور؛ اقتصاددان و فارغ‌التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا درباره اثرات آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران بر روی بازار ارز و مدیریت کاهش تنش‌های قیمتی نرخ ارز اظهار کرد: با توجه به مدیریت مطلوب بانک مرکزی در ماه‌های اخیر به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری کمترین تنشی در بازار و نرخ ارز رخ ندهد، چرا که خوشبختانه بانک مرکزی با سیاست‌های مطلوب، عوامل موثر بر افزایش نرخ ارز را از بین برده است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز مانع از افزایش نرخ ارز در شش ماه دوم سال می‌شود، ضمن اینکه آزادسازی منابع ارزی نیز به کاهش نوسان بازار ارز و در نتیجه ثبات قیمتی کمک می‌کند.

حکیمی پور معتقد است: مدیریت بانک مرکزی در دوران فرزین از این جهت مطلوب بوده که در سال‌های گذشته بازار ارز به این میزان آرامش و ثبات به خود ندیده و قطع به یقین تا پایان سال جاری نیز شاهد ثبات نرخ ارز خواهیم بود.

این استاد تمام اقتصاد در خصوص اثرات آزاد سازی ارزهای آزاد شده بر بازارها و رونق تولید هم گفت: اثرات روانی آزادسازی ارزهای بلوکه شده روی تولید حائز اهمیت است؛ چرا که مانع ایجاد تنش در بازار و افزایش نرخ ارز می‌شود و این درحالی است که افزایش نرخ ارز روی قیمت تمام شده کالای نهایی تاثیر می‌گذارد. با مدیریت مطلوب بانک مرکزی در کنار آزادسازی ارزهای مسدود شده ایران، نتایج خوبی را هم برای تولید شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۲۴۴٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha