۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
تعطیلی صنایع لطمه بزرگی برای اقتصاد ملی بود| مشکل صنعتگران با بخشنامه های صادراتی
دبیرکل پارلمان بخش خصوصی اصفهان:

تعطیلی صنایع لطمه بزرگی برای اقتصاد ملی بود| مشکل صنعتگران با بخشنامه های صادراتی

اصفهان- موسی رضایی؛ دبیرکل پارلمان بخش خصوصی اصفهان گفت: قطعی برق که در تابستان امسال موجب تعطیلی صنایع شد، لطمه بزرگی برای اقتصاد ملی بود و باید برای سال آینده در پی جبران این نقص باشیم.

رسول موسی رضایی، در گفت و گو با خبرنگار بازار یکی از گلایه های بخش صنعت را بخشنامه های ارزی صادراتی از سوی وزارت صمت دانست و اظهار کرد: اگر بخواهیم کشوری فعال در عرصه صنعت باشیم با این روش ناتوان خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد با شرایطی که پشت سر گذاشتیم سال آینده هم همین اتفاق را رقم بزنیم خسارات زیادی به صنعت وارد خواهد شد با توجه به اینکه با یک عدد و رقم سرانگشتی می توان به این رسید که بیش از یک میلیارد دلار خسارت صنعت در سال گذشته داشتیم و دلیل آن هم تعطیلی صنایع به خاطر کمبود برق بود.

دبیرکل پارلمان بخش خصوصی اصفهان با اشاره به اینکه تعطیل شدن صنایع به واسطه کمبود برق فاجعه بزرگی برای کشور و منافع اقتصاد ملی خواهد بود،گفت: توسعه انرژی های پاک و تجدید پذیر، مسئله مهمی است که تنها در سایه مدیریت مصرف محقق خواهد شد چرا که با محدود کردن صنایع نمی توانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قطع برق صنایع یک اشتباه بزرگ است که خسارات جبران ناپذیری را شامل حال صنایع می کند، تاکید کرد: قطعی برق، علاوه بر وارد کردن خسارات جبران ناپذیر بر تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و عدم ایفای تعهدات صاحبان قطع برق صنایع فرایند تولید در کشور را تحت تاثیر قرار داده و سبب بروز مشکلات آتی بیشتر در آینده می شود.

بی انگیزه شدن و ناامیدی فعالان اقتصادی

موسی رضایی گفت: این موضوع باعث می شود که کسب و کار در کنار منفی بودن نرخ تشکیل سرمایه، موجب بی انگیزه شدن و ناامیدی فعالان اقتصادی شود.

وی افزود: یک میلیارد دلار خسارات صنعت در تابستان لطمه بزرگی برای اقتصاد ملی است و به همین خاطر توسعه زیرساخت ها و توسعه نیروگاه مسئله مهمی است؛ با توجه به اینکه به واسطه ارزان بودن انرژی ها ما نمی توانیم مدیریت مصرف داشته باشیم و این مسئله در حوزه اتوماسیون صنعتی هم دیده می شود.

کد خبر: ۲۴۴٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha