۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
ثبت جهانی «زئولیت سمنان» پیگیری می شود | معادن مزیت سرمایه گذاری
رئیس دانشگاه سمنان: 

ثبت جهانی «زئولیت سمنان» پیگیری می شود | معادن مزیت سرمایه گذاری

سمنان- رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به برگزاری هشتمین کنفرانس ملی زئولیت در این دانشگاه، گفت: ثبت جهانی زئولیت سمنان یکی از محورهای کنفرانس است که مورد پیگیری قرار می گیرد. 

به گزارش خبرنگار بازار، سیف الله سعدالدین صبح چهارشنبه در حاشیه هشتمین کنفرانس بین المللی زئولیت که در دانشگاه سمنان برگزار می شود، در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: معادن زئولیت یکی از مهمترین مزیت های اقتصادی قابل سرمایه گذاری استان سمنان است.

وی با بیان اینکه شناساندن ظرفیت های قابل سرمایه گذاری معدنی سمنان از جمله اهداف برگزاری این همایش است، ابراز داشت: برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی زئولیت انجمن شیمی ایران می تواند در برند سازی زئولیت کشور به خصوص سمنان به جهان، موثر واقع شود.

شناساندن ظرفیت ها

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه ثبت جهانی یکی از راهکارهای شناساندن زئولیت سمنان به دنیا است، بیان داشت: همانطور که در زمینه گچ سنان شاهد ثبت جهانی بودیم باید در زمینه زئولیت هم این اتفاق رخ دهد.

سعدالدین با بیان اینکه ثبت جهانی زئولیت سمنان یکی از محورهای کنفرانس است که مورد پیگیری قرار می گیرد، تاکید داشت: معادن غنی سمنان مزیت ویژه اقتصادی و سرمایه گذاری برای این منطقه محسوب می شود.

وی افزود: یکی از اهداف هشتمین کنفرانس بین المللی زئولیت انجمن شیمی ایران توسعه کیفی و کمی تولید زئولیت در سمنان با استفاده از روش های علمی است.

ثبت جهانی «زئولیت سمنان» پیگیری می شود | معادن مزیت سرمایه گذاری

کارآفرینی مبتنی بر معادن

رئیس دانشگاه سمنان توسعه فرهنگ کار و کار آفرینی مبتنی بر فرآوری و بهره گیری از زئولیت را دیگر هدف کنفرانس بین المللی زئولیت ایران در سمنان دانست و گفت: استقبال کارشناسان و اساتید دانشگاه از این همایش بسیار خوب بوده است.

سعدالدین همچنین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای فعال کشور در حوزه زئولیت در حاشیه برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی زئولیت انجمن شیمی ایران در این دانشگاه خبر داد و گفت: دستاوردهای ۱۴ شرکت فعال در حوزه زئولیت از اصفهان ، تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در این نمایشگاه ارائه شده است .

وی افزود: با توجه به اینکه سمنان از استانهای دارای ظرفیت بالا در حوزه زئولیت است، با برپایی این نمایشگاه محصولات تولیدی این شرکتها در حوزه های مختلف و کاربردهای آن ها در مرکز همایش های بین المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان معرفی خواهد شد

ارسال مقالات

رئیس دانشگاه سمنان همچنین از ارسال ۱۱۶ مقاله علمی به دبیرخانه این کنفرانس در دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: پس از بررسی های انجام شده از سوی کمیته داوران ۱۰۳ مقاله پذیرفته شد که از این تعداد ۹ مقاله به صورت سخنرانی و ۹۴ مقاله به صورت پوستر در مدت برگزاری این کنفرانس ارائه می شود .

سعدالدین با اشاره به اینکه ۱۸ سخنرانی کلیدی نیز توسط متخصصان داخلی و خارجی در این حوزه نیز ارائه خواهد شد افزود: در حاشیه برگزاری این کنفرانس چهار کارگاه آموزشی هم برگزار خواهد شد که امروز خاتمه آنها را شاهد هستیم.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha