۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
افزایش ۳۹ درصدی ظرفیت تولید جهانی اتیلن تا پنج سال آینده
موسسه تحقیقاتی گلوبال دیتا پیش بینی کرد؛

افزایش ۳۹ درصدی ظرفیت تولید جهانی اتیلن تا پنج سال آینده

موسسه تحقیقاتی گلوبال دیتا در تازه ترین گزارش تحلیلی خود پیش بینی کرد که ظرفیت تولید و بازار اتیلن طی پنج سال آینده بیش از ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ موسسه تحقیقاتی گلوبال دیتا در تازه ترین گزارش تحلیلی خود پیش بینی کرد که ظرفیت تولید و بازار اتیلن طی پنج سال آینده بیش از ۳۹ درصد افزایش خواهد یافت.

این موسسه میزان ظرفیت بازار اتیلن در سال جاری را ۲۲۳.۸۶ میلیون تن در سال برآورد کرده که با احتساب پیش بینی های انجام شده، معتقد است این رقم تا سال ۲۰۲۷ به ۳۱۰.۲۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

افزایش ۳۹ درصدی ظرفیت تولید جهانی اتیلن تا پنج سال آینده

در گزارش مذکور همچنین تاکید شده است که ۱۲۳ شرکت بزرگ آسیایی در حال توسعه و راه اندازی خطوط تولید اتیلن خود هستند که در نتیجه، طی دوره ای پنج ساله، ظرفیت تولید اتیلن آنها پس از منطقه خاورمیانه در مکان دوم جهان خواهد ایستاد.

گفته می شود ظرفیت بازار اتیلن آسیا تا سال ۲۰۲۷ بیش از ۴۳.۷۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت که ۲.۶۳ ظرفیت تولید شرکت های آسیایی تنها مربوط به سال جاری خواهد بود؛ رقمی که قرار است با راه اندازی بیش از ۴۰ پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ عملیاتی شود.

در آسیا، کشور چین با ظرفیت تولید ۲۷.۵۰ میلیون تن اتیلن در ۲۵ کارخانه بزرگ خود، بیبشترین میزان تولید را در اختیار دارد که بزرگترین کارخانه تولید این ماده مهم پتروشیمی متعلق به شرکت پتروشیمی «شاندونگ یولونگ» است.

پیش بینی می شود که ظرفیت تولید اتیلن در کارخانه های چین تا پایان سال ۲۰۲۴ بیش از ۳ میلیون تن در سال افزایش یابد.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha