۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
اروپا به دنبال اعمال دوازدهمین دور تحریم‌ها علیه روسیه

اروپا به دنبال اعمال دوازدهمین دور تحریم‌ها علیه روسیه

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا یک بسته تحریمی دیگر علیه روسیه اعمال کند.

‌به گزارش بازار، اتحادیه اروپا به دنبال آن است که تا پیش از پایان نیمه اول ماه اکتبر، اعمال دوازدهمین دور تحریم‌ها علیه روسیه را نهایی کند.

منابع آگاه می‌گویند که دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه روی موضوع جلوگیری هرچه بیشتر نقض تحریم‌های قبلی توسط روسیه به خصوص واردات کالاهای تحریمی به کمک کشورهای ثالث نظیر ترکیه و امارات متمرکز است.

منابع مذکور مدعی شده‌اند که ممکن است اتحادیه اروپا واردات الماس از روسیه را هم، همگام با گروه ۷ در فهرست تحریم‌های خود قرار دهد. گروه ۷ از چند هفته پیش صنعت الماس روسیه را تحریم کرده و از روز یک ژانویه خرید مستقیم و غیرمستقیم الماس از این کشور را ممنوع کرده است.

اتحادیه اروپا می‌خواهد استفاده از منافع حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه توسط بانک مرکزی این کشور را محدودتر کند.

مدت‌هاست که سران اروپایی در حال ارزیابی موضوع ضبط دارایی‌های روسیه در حمایت از اوکراین هستند و منابع آگاه می‌گویند که ممکن است به زودی شاهد حصول توافق در این زمینه باشیم. کمیسیون اروپایی هم قرار است، به زودی طرح پیشنهادی خود برای اعمال مالیات بر درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدودشده بانک مرکزی روسیه را ارائه دهد.

گفته می‌شود، برخی از کشورهای اروپایی از جمله لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک پیشنهاد کرده‌اند که محدودیت‌های بیشتری علیه صادرات گاز و خدمات فناورانه روسیه اعمال شود که البته جزئیات این پیشنهاد هنوز افشا نشده است.

این کشورها همچنین به دنبال اعمال تحریم علیه صنعت هسته‌ای روسیه هم هستند. البته تلاش‌ها تاکنون برای این اقدام بی‌نتیجه بوده؛ چراکه بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در تامین سوخت هسته‌ای خود به روسیه وابسته هستند. از زمان آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین، اتحادیه اروپا ۱۱ بسته تحریمی علیه این کشور اعمال کرده و بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه به خصوص بخش مالی آن را مورد هدف قرار داده است.

کد خبر: ۲۴۴٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha