۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
ذخایر طلای یزد ۶ برابر افزایش یافته است
رئیس سازمان صمت یزد در گفتگو با بازار:

ذخایر طلای یزد ۶ برابر افزایش یافته است

یزد- صادقیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه ذخایر طلای استان از چهار به ۲۵ تن افزایش یافته است، گفت: این شاخص نشان از افزایش شش برابری دارد.

محمدکاظم صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان یزد یک استان صنعتی است، اظهار کرد: مجموع ارزش افزوده استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷۷ هزار میلیارد تومان بوده که سهم صنعت و معدن از این بخش ۴۷ درصد بود و این خود بیانگر صنعتی و معدنی بودن استان یزد است.

وی افزود: تکمیل زنجیره تولید از راهبردهای بخش تولید استان یزد است و در راستای مقابله با خام فروشی در استان نیز براساس سند «یزد نوین» اقدامات خوبی در حوزه‎هایی مانند تکمیل زنجیره تولید فولاد، کاشی و شیشه در استان صورت گرفته و تنها در حوزه ماشین‌سازی احساس ضعف می‌شد که در این باره نیز اقدامات موثری در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون و در راستای تحقق‌بخشی به شعار سال در حوزه معدن عنوان کرد: از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه معدن تلاش برای افزایش ذخایر معادن مهم استان بود که در این زمینه ذخیره طلای استان از چهار به ۲۵ تن معادل شش برابر، افزایش یافته است.

صادقیان گفت: ذخیره سنگ آهن استان به میزان ۸۰ میلیون تن و ذخیره مس استان از ۶۰ میلیون تن به ۱۹۸ میلیون تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مصالح ساختمانی عنوان کرد: تغییر رویکرد جایگزینی مصالح کوهی بجای شن و ماسه در راستای کیفیت تولید بتن و به تبع آن افزایش استحکام سازه‌های ساختمانی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل است.

کد خبر: ۲۴۴٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha