۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
مهمترین نکات اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما

مهمترین نکات اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما

در این مقاله به نکات مهم اجرایی پیچ و رولپلاک سنگ نما پرداخته شده است.

پیچ و رولپلاک سنگ نما

همان طور که می دانید نمای ساختمان ها از مهم ترین بخش ها در هر ساختمانی است و برای این که یک ساختمان زیبا و سالم داشته باشید باید حتما با نمای ساختمان توجه کنید و در جهت حفاظت و نگهداری آن بکوشید. امروزه در نمای ساختمان ها از متریال مختلف استفاده می شود. نمای ساختمان ها ساخته شده از فلز، سنگ، آجر ، شیشه و.. می باشد. هر یک از نما ها با توجه به متریال مورد استفاده در آن ها باید به شیوه های مختلفی حفاظت شوند. از نما های رایج ، نمای سنگی است. نمای سنگی برای بسیاری از ساختمان ها استفاده شده است زیرا طرفداران زیادی دارد. انواع سنگ ها در نما مورد استفاده قرار می گیرند مانند آجر، گرانیت، مرمر و... که این سنگ ها باید به صورت محکم در جای خود قرار گیرند. استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما برای مقاوم سازی نما می باشد تا از سست شدن و ریزش آن جلوگیری کرد.

دلیل استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما

ریزش نمای ساختمان مشکلات زیادی را ایجاد می کند، به همین دلیل باید در جهت مقاوم سازی آن تلاش کنید. استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما برای انواع نمای سنگی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پیچ و رولپلاک موجب می شود که نما در جای خود محکم شود همچنین طول عمر آن بالا می رود. برخی از عوامل طبیعی مانند زلزله، گرد و خاک ، آلاینده ها ، باد و.. موجب می شود که نما در گذر زمان سست شود. بنابراین در صورتی که به نما رسیدگی نشود و از پیچ و رولپلاک برای استحکام آن استفاده نشود، ممکن است نما تخریب شود و نیاز به هزینه ی بالا برای نمای جدید داشته باشید.

خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما

خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما توسط مراکز مختلف ارائه می‌ شود و برای دریافت چنین خدماتی نیاز است که از افراد با مهارت و با تجربه کمک بگیرید زیرا پیچ و رولپلاک سنگ نما در صورتی که به صورت اصولی انجام نگیرد، می‌ تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد. استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما بسیار ضروری است و پیش از سست شدن نما بهتر است از پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده شود تا از هزینه ‌های بعدی جلوگیری شود. برای دریافت خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با تماس با گروه نماروز می ‌توانید این خدمات را به راحتی دریافت کنید. این مجموعه با بهره ‌گیری از پرسنل مجرب و با مهارت خود می ‌توانند انواع خدمات مرتبط با نمای ساختمان را به صورت با کیفیت ارائه دهد. خدماتی که این مجموعه ارائه می ‌دهد شامل آب ‌بندی نمای ساختمان، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، نقاشی نما ، آب ‌بندی نمای ساختمان ، نصب توری مرغی و غیره می باشد، بنابراین در صورت نیاز به هر یک از این خدمات می ‌توانید با تماس با مجموعه گروه نماروز از خدمات عالی این مجموعه بهره‌ مند شوید. پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بسیار مهم و ضروری است و افراد باید به آن توجه زیادی داشته باشند. در نظر بگیرید که نمای ساختمان پس از گذشت مدتی بر اثر آلاینده‌ها و نفوذ گرد و غبار به پشت سنگ‌ ها دچار سستی و ریزش شود. ریزش سنگ نما می ‌تواند به جان و مال افراد صدمه وارد کند و به همین دلیل استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما می ‌تواند از بروز چنین مسائل جلوگیری کند. هدف از پیچ و رولپلاک سنگ نما ، استحکام بخشی به نمای ساختمان است که با کمترین هزینه این کار انجام می‌ شود.

با استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما ، سنگ ها ریزش نمی کنند و از افتادن سنگ ‌ها جلوگیری می ‌شود بنابراین با این کار، ایمن سازی و محکم کاری نما انجام می‌ شود. این کار دارای اصول خاصی است که باید حتماً توسط افراد متبحر انجام شود تا پیچ رولپلاک به خوبی انجام گرفته و نمای ساختمان مقاوم سازی شود.

مراحل اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما

پیچ و رولپلاک سنگ نما توسط افراد ماهر انجام می شود تا این کار به صورت استاندارد انجام شود. به طور کلی در هر ۵۰ سانتیمتر باید یک پیچ اجرا شود البته این تعداد برای سنگ های کوچک و بزرگ متفاوت در نظر گرفته می شود. در اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما ، باید در تعداد مناسبی از پیچ و رولپلاک استفاده کرد زیرا در صورتی که تعداد پیچ ها کم باشد ، سنگ مقاومت کافی را نخواهد داشت و همچنین اگر تعداد پیج ها زیاد باشد ، به دلیل دریل کاری ، امکان سستی سنگ وجود خواهد داشت. بنابراین برای سنگ هایی که عرض آن ها ۱۰ سانتیمتر و یا کمتر است ، با استفاده از دریل مخصوص ، سوراخ کاری سنگ انجام شده و از حالت چکشی دریل برای سوراخ کاری ملات پشت سنگ استفاده می شود. پس از سوراخ کاری سنگ و ملات پشت آن، با قرار دادن سنگ در محل مربوطه و با ضربه ی چکش به پیچ، سنگ در جای خود قرار می گیرد در نهایت با استفاده از پیچ گوشتی برقی، پیچ ها در محل خود محکم می شوند. برای ساختمان ها با سنگ نمای گرانیتی نیاز است که از مته الماس استفاده شود. با استفاده از مته الماس می توان سوراخ کاری را به خوبی بر سنگ گرانیت اجرا کرد و از ترک خوردگی آن جلوگیر ی نمود. در پایان کار نیز پیچ ها پوشانده می شود که با استفاده از بتونه و رزین همرنگ انجام می شود . با این کار نمای ساختمان پس از پیچ و رولپلاک سنگ نما ، زیباسازی می شود.

مراحل اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما

مقاوم سازی نما با پیچ و رولپلاک سنگ نما

در صورتی که می خواهید از پیچ و رولپلاک سنگ نما برای نمای ساختمانتان استفاده کنید، گروه نماروز در خدمات شماست تا این کار را به بهترین شکل انجام دهد. اروزه ساختمان های متعددی در سطح شهر ساخته شده اند که از انواع سنگ ها برای نمای ساختمان ها استفاده شده است. سنگ نمای ساختمان ها در جنس های مخلتف و در ابعاد متفاوت هستند و به همین دلیل شیوه ی اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما برای هر یک به شکل متفاوت می باشد. باید توجه داشته باشید که عدم توجه به نمای ساختمان می تواند موجب بروز مشکلات زیادی شود. ریزش سنگ نما ممکن است خطراتی را داشته باشد. یک نمای خوب علاوه بر داشتن ظاهر خوب ، مقاومت بالایی هم دارد. زمانی که نمای ساختمان شروع به ریزش کند و یک تکه سنگ از آن جدا شود ، دلیل بر این است که هر لحظه امکان ریزش سایر سنگ ها وجود دارد. بنابراین اگر تا این زمان اقدام به پیچ و رولپلاک سنگ نما نکرده اید ، حتما فورا اقدام به نصب پیچ و رولپلاک سنگ نما نمایید. انواع سنگ های نما قابلیت نصب پیچ و رولپلاک سنگ نما را دارند. سنگ هایی مانند گرانیت، رومی، مرمریت، تیشه ای، تراورتن، بادبر، چرمی ، سرامیکی و... را می توان با نصب پیچ و رولپلاک سنگ نما مقاوم سازی نمود. برخی از سنگ ها حساس تر هستند و در زمان دریل کاری اگر فرد نصاب اطلاعات و تبحر لازم را نداشته باشد منجر به ترک و یا خرد شدن سنگ می شود. هر یک از سنگ ها با استفاده از ابزار های مخصوص پیچ و رولپلاک می شوند.

گروه نماروز با سال ها فعالیت در حوزۀ خدمات نمای ساختمان ، نصب پیچ و رولپلاک سنگ نما را برای انواع نما ها اجرا می نماید. این مجموعه سعی دارد با کمترین هزینه خدمات عالی را ارائه کند بنابراین مجموعه ای قابل اعتماد و معتبر می باشد که خدمات فوری را به شما ارائه می کند.

www.namarooz.com


 

کد خبر: ۲۴۴٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha