۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
توسعه باغبانی درگیر خلاءهای قانونی است
دبیرعلمی سیزدهمین کنگره ملی باغبانی:

توسعه باغبانی درگیر خلاءهای قانونی است

گرگان- همتی، دبیرعلمی سیزدهمین کنگره ملی باغبانی در گرگان گفت: خلاء های قانونی حوزه باغبانی با حضور تولیدکنندگان، اساتید دانشگاهی، محققان رفع می شود.

خدایار همتی، در حاشیه آئین افتتاحیه سیزدهمین کنگره ملی باغبانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۷۵۰ مقاله علمی به کنگره ارسال شده که ۶۶۱ اثر مورد تایید هیئت داوران قرار گرفته است.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره ملی باغبانی افزود: ۱۱۰ مقاله به صورت شفاهی مورد تایید داوران قرار گرفته که این تعداد سه مقاله از کشور های آمریکا، ترکیه و ایتالیا به صورت ضبط صدا بوده است.

به گفته همتی، مقالات و آثار علمی در ۱۱ محور اصلی کنگره به مدت دو ماه توسط داوران بررسی شده اند.

وی با بیان این موضوع که باید خلاء های قانونی حوزه باغبانی رفع شوند، یادآورشد: تلاش داریم تولیدکننده، اساتید و محققان را به هم متصل کنیم تا برای رفع خلاء های قانونی این بخش راهکارهایی ارائه دهند.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره ملی با اشاره به این موضوع که باید برای رفع چالش های تولیدکنندگان در بخش تولید چاره ای اندیشید، اضافه کرد: وجه تمایز این کنگره با دیگر همایش ها این است که می خواهیم تولیدکنندگان دیده شده و مشکلات آنها مطرح و برای رفع آن راهکار ارائه کنیم.

به گفته همتی در مدت برگزاری کنگره باغبانی نشست های تخصصی با شهرداری گرگان و پارک علمی و فناوری برگزار خواهد شد.

سیزدهمین کنگره ملی باغبانی به مدت سه روز از ۲۷ تا ۳۰ شهریور در گرگان به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود.

کد خبر: ۲۴۴٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha