۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
فناوری های نوین در حفاظت از آب و خاک کشور استفاده شود
رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

فناوری های نوین در حفاظت از آب و خاک کشور استفاده شود

گرگان- شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: فناوری های نوین در حفاظت از آب و خاک کشور استفاده شود.

شعبان شتایی در حاشیه رویداد کنگره ملی باغبانی به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در کنگره ملی باغبانی نتیجه تبادلات علمی و موجب پویایی تجربه و علم است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یک مجموعه تخصصی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی است که در رشته های مختلف علمی دارای رتبه های برتری کشوری و بین المللی است.

وی ادامه داد: پیشینه این دانشگاه نشان دهنده ظرفیت بالای علمی این مجموعه است که می توان با تکیه بر آن کشاورزی استان را متحول کرد.

شتایی با بیان این نکته که گلستان در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی ظرفیت های مناسبی دارد، یادآورشد: اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و وجود دانشگاه در رفع چالش های بخش کشاورزی استان موثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اضافه کرد: با توجه به اینکه آب و خاک دو عنصر اصلی طبیعت هستند، می توان با بهره مندی از علوم و فناوری های نوین در حفظ این دو میراث ارزشمند اقدام کرد.

وی با اشاره به این موضوع که دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یکی از دانشگاه های پیشرو در کشور محسوب می شود، بیان کرد: قرار است گلخانه مدرن صنعتی به مساحت دو هزار مترمربع توسط دانشگاه احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از راه اندازی مجتمع نیمه صنعتی عصاره گیری و اسانس گیری در سالن پایلوت پلنت صنایع غذایی دانشگاه در راستای تکمیل زنجیره ارزش خبرداد.

کد خبر: ۲۴۴٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha