۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
در حال همکاری با طرف‌های مربوطه برای انتقال پول ایران هستیم
سئول:

در حال همکاری با طرف‌های مربوطه برای انتقال پول ایران هستیم

کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد با تمامی طرفین در مسئله آزادسازی دارایی های ایران به ارزش ۶ میلیارد دلار در حال رایزنی است.

به گزارش بازار، براساس اطلاعات یک منبع آگاه قرار است به محض انتقال دارایی های مسدود شده ایران به قطر که دراین باره میانجیگری کرده است ۵ تبعه آمریکایی زندانی در ایران تهران را به مقصد دوحه ترک کنند و سپس به آمریکا منتقل شوند. در مقابل ۵ زندانی ایرانی که در آمریکا و در بازداشت به سر می برند نیز آزاد خواهند شد و به ایران بازخواهند گشت.

رویترز مدعی شد که هنوز زمانبندی دقیق انتقال دارایی های مسدود شده ایران به شکل عمومی اعلام نشده است.

وزارت امورخارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: «دولت ما از نزدیک با کشورهای مربوط از جمله آمریکا و ایران بر سر مسئله آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران مشورت می کند و در تلاش برای پیشرفت در تمامی مراحل و حل و فصل این موضوع است.»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبر خود گفت ۵ شهروند ایرانی که در زندان‌های دولت آمریکا بودند، امروز آزاد خواهند شد؛ متقابلا ۵ زندانی آمریکایی نیز آزاد می‌شوند.

وی افزود: ۲ نفر از شهروندان براساس علاقه و خواست خودشان به ایران بازمی‌گردند، یک نفر به خانواده خود در کشور ثالث ملحق می‌شود و ۲ شهروند دیگر تمایل دارند که در آمریکا بمانند.

کد خبر: ۲۴۴٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha