۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
هتل های کپسولی امکانی در اختیار رونق تولید
مدیرروابط عمومی وزارت میراث فرهنگی مطرح کرد

هتل های کپسولی امکانی در اختیار رونق تولید

بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از زمینه سازی برای استقرار پنج هزار دستگاه در چهار شهر ایران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه روز یکشنبه جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های صنعت گردشگری با حضور مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، گفت: در این جلسه آخرین وضعیت صنعت گردشگری کشور پس از پایان قرنطینه و تصمیمات جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر بازگشایی هتل‌ها و اماکن اقامتی بررسی شد.

وی افزود: از چند هفته پیش که پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی هتل‌ها ابلاغ شد، در تعطیلات سپری شده، شاهد آغاز سفرهای داخلی بوده‌ایم و در این زمینه شاهد همکاری بسیار خوب بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین گردشگران و مسافران بوده‌ایم و در واقع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرایط مساعدی برای سفر فراهم شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره میزان سفرهای صورت گرفته اظهار کرد: در نیمه خرداد امسال شاهد حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اقامت شب در نقاط گردشگرپذیر کشور بوده‌ایم.

وی همچنین درباره وضعیت گردشگری خارجی عنوان کرد: در جدیدترین گزارش اتحادیه اروپا درباره اقدامات ایران برای مقابله با کرونا، گزارش‌های مثبتی ارائه شده است و این خبر خوبی برای گردشگری کشور محسوب می‌شود زیرا می‌تواند تصویر مناسبی از ایران برای گردشگران خارجی ارائه دهد.

علیرضا بای ضمن اشاره به آغاز فعالیت‌های حوزه گردشگری در کشورهای منطقه از ماه آینده اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش دارد از تیر ماه زمینه حضور گردشگران خارجی فراهم شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره وضعیت پروازهای خارجی گفت: سیاست گذاری این حوزه با وزارت راه و شهرسازی است اما تا جایی که اطلاع داریم، کماکان برخی از شرکت‌های هواپیمایی کشورهای همسایه به ایران و بالعکس پرواز دارند. البته هر چقدر از کرونا فاصله بگیریم و کشورها در مقابل این بیماری امن تر شوند، تعداد پروازها نیز بیشتر خواهد شد به‌خصوص اینکه فضای هوایی کشور توسط اتحادیه اروپا امن اعلام شد و این به تداوم فعالیت‌های شرکت‌های هوایی بین المللی در کشور کمک خواهد کرد.

بای با اشاره به پیش‌بینی نشریات بین المللی درباره وضعیت گردشگری در ایران بیان کرد: بر اساس تحلیل‌های این نشریات، ایران پس از ویروس جدید یکی از قطب‌های گردشگری تازه در جهان معرفی خواهد شد. مجله آمریکایی «فوربس» اعلام کرد ایران در میان هفت کشور، اتیوپی، میانمار، گرجستان، فیلیپین، اسلوونی و تونس قرار دارد که ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری پس از ویروس جدید دارند.

وی درباره ویژگی‌های ایران در حوزه گردشگری برای مسافران خارجی اظهار کرد: مجله فوربس، طبیعت بکر و زیبای ایران، تعدد بناهای باستانی و تاریخی و آداب و رسوم فرهنگی جذاب را از مواردی دانسته است که به جهانی شدن ایران به عنوان یکی از مقاصد گردش پذیر کمک می‌کنند.

رونمایی از هتل‌های کپسولی در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز
وی به اقدامات صورت گرفته برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: شکل‌های جدیدی از محل‌های اقامتی توسط وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به گردشگران معرفی شده است؛ از روز شنبه ۲۴ اردیبهشت نوعی زیرساخت جدید اقامتی را با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی کردیم که شامل نمونه اولیه هتل‌های کپسولی است.

وی درباره این نوع هتل‌ها توضیح داد و افزود: هتل کپسول‌ها سازه‌های از پیش آماده شده‌ای هستند که قابلیت نصب سریع دارند و می‌توان از آن‌ها در مناطقی که امکان ساخت و ساز هتل ندارند استفاده کرد. در فاز نخست ۲۱۰ دستگاه در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز مستقر می‌کنیم اما با جانمایی‌هایی که برای ۸۰ نقطه از کشور صورت گرفته است، ظرف دو سال به پنج هزار دستگاه نیاز داریم که می‌تواند بازار مناسبی نیز برای تولید کنندگان داخلی باشد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: تنوع بخشی زیرساخت‌ها مراکز اقامتی و گردشگری از اولویت‌های وزارت خانه است و با توجه به خلاء‌های موجود، راه‌های گوناگونی در سه سال گذشته به اجرا در آمد که از جمله آن می‌توان به بوم گردی‌ها اشاره کرد.

وی از تنوع خدمات گردشگری در سال‌های اخیر گفت و اشاره کرد: زمانی تورهای خارجی، صرفاً گردشگری تاریخی را در کشور مد نظر داشتند اما در حال حاضر سبد متنوعی از گردشگری را با توجه به اقلیم چهار فصل و نعمت‌های خدادادی کشور، پیش روی گردشگران خارجی قرار داده‌ایم.

بای ادامه داد: در حال حاضر موضوع گردشگری کشاورزی را با وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری هستیم. همچنین گردشگری طبیعی مانند کوهنوردی، کویر نوردی و دریا نوردی مورد توجه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است و هرکدام از آن‌ها زیرساخت خودشان را طلب می‌کنند و قطعاً باید از تجارب جهانی نیز استفاده کنیم.

ثبت جهانی آثار استادکاران صنایع صنعتی ایران
وی به حوزه صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: هفته گذشته فعالان صنایع دستی مهمان معاون اول رئیس جمهور بودند. معاون اول رئیس جمهوری تصریح داشت حفاظت از بخش صنایع دستی و استاد کاران این عرصه رسالتی مهم بر دوش دولت است. همچنین با ثبت جهانی آثار استادکاران صنایع صنعتی ایران، ضمن جلوگیری از سوء استفاده از صنایع دستی کشور، در حقیقت برای حفظ و پابرجایی هنر ایرانی تلاش کرده‌ایم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره دیگر موضوعات مطرح شده توسط جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست مشترک با فعالان صنایع دستی اظهار کرد: تسهیلات ارزان قیمت اشتغال زایی روستایی و عشایری با نرخ سود ۶ درصد تعیین شده است که بخش زیادی از نیاز فعالان صنایع دستی در روستاها را می‌تواند مرتفع کند.

کد خبر: ۲۴٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha